פיילין: "אובמה ענק פחדן שמוכר את ישראל בנושא המשט לעזה"

המנהיגה הרפובליקנית שרצה לסגנות הנשיא, תוקפת את אובמה דווקא בנושא שהיא לא ממש בקיאה בו - מדיניות החוץ של ארה"ב ■ "הוא הופך את נתניהו לדמות דחויה" ■ "בנות הברית של ארה"ב שואלות 'למה זה כדאי לנו?'"

שרה פיילין משתלחת במדיניות החוץ של נשיא ארה"ב ברק אובמה וממשלו, אותו הגדירה כ"ענק פחדן שלא יודע להתנהג כמעצמה ומוכר את בנות בריתה של ארה"ב".

מושלת אלסקה לשעבר, שרצה יחד עם ג'ון מקיין כמועמדת המפלגה הרפובליקנית לתפקיד סגנית הנשיא אמרה את הדברים מול כמה מאות מתומכיה בכנס שנערך בנורפולק, וירג'ינה, היא אמרה ש"הנשיא מוכר את ישראל, בת בריתה של ארה"ב, בנושא בלימת המשט". פיילין הוסיפה שהוא הופך את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ל"דמות דחויה".

בשם בנות בריתה של ארה"ב: "מדוע זה כדאי לנו?"

באירוע שאורגן על ידי תחנת הרדיו של עיריית נורפולק, עוד אמרה הרפובליקנית כי אובמה לא מצליח להתייצב מול רוסיה וסין. "האם הם חושבים באמת, שאנחנו נקבל משהו בתמורה לכל זעקות הבוז, מכל ההתרפסויות וההתנצלויות? לא, לא נקבל דבר חיובי בתמורה לכל זה".

פיילין, שבמהלך המרוץ לבית הלבן נתפסה בחוסר בקיאות בנושא מדיניות החוץ של ארה"ב, הוסיפה: "בזמן שהנשיא אובמה מופעל על ידי מדינות כמו רוסיה וסין, בנות בריתנו נותרו עם שאלות בנוגע לברית עם האומה שלנו. יותר מכך - הם שואלים את עצמם 'למה זה כדאי לנו'".