נקבע תעריף הנדידה הפנים-ארצית: 4-5 אגורות לדקת שיחה

המחיר נע סביבות המחיר שנקבע לקישור הגומלין בסלולר - 4.14 אג' ■ עוד נודע כי מדובר במספר ראשוני בלבד שנתון לשינויים, אך סביר להניח שהתעריף יישאר בגבולות אלה

חברת הייעוץ NERA המליצה על תעריף של 4-5 אג' לדקה עבור נדידה פנים ארצית למפעילים חדשים, כך נודע ל"גלובס". כצפוי, המחיר נע סביבות המחיר שנקבע לקישור הגומלין בסלולר - 4.14 אג'. עוד נודע כי מדובר במספר ראשוני בלבד שנתון לשינויים, אך סביר להניח שהתעריף יישאר בגבולות אלה.

נדידה פנים ארצית היא אחד משני כלים (השני הוא פתרון סוגיית מתקני הגישה האלחוטיים) שבלעדיהם מפעיל חדש לא יוכל להיכנס לשוק התקשורת ולהקים רשת חדשה. נדידה פנים ארצית הינה מודל לפיו חברות הסלולר מאולצות למכור למפעיל חדש שימוש ברשת שלהן לצורך הכיסוי והפריסה הנדרשים לו עד להשלמת הקמה של רשת סלולר בפריסה כלל ארצית. הנדידה מאפשרת למנוי של המפעיל החדש להתארח על גבי הרשת של המפעיל הקיים, בצורה בה הוא מנוי של המפעיל החדש, אך משתמש בכיסוי הארצי של המפעיל הקיים.

עכשיו ועדת המכרזים, בראשות סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, דר' אסף כהן, צריכה לפרסם כמה שיותר מהר את המכרז להקצאת תדרים, שבו צפויה להתמודד בעיקר חברת מירס, שצריכה להקים רשת סלולר חדשה.