ברק מבודד: שרי העבודה אינם תומכים בהגדלת תקציב הביטחון

שטייניץ הביע את התנגדותו לבקשת משרד הביטחון לקבל תוספת תקציב של 3 מיליארד שקלים והציב מול השרים משוואה פשוטה: הכסף שילך לצבא לא ילך לרווחה, לחינוך או לבריאות

רוב שרי העבודה אינם תומכים בבקשת יו"ר המפלגה ושר הביטחון אהוד ברק להעלאת תקציב הביטחון - כך עולה מבדיקת "גלובס". שר האוצר יובל שטייניץ הציג אתמול (א') את תקציב המדינה לשנים 2012-2011, הכולל תוספת תקציבית של כ-16 מיליארד שקל. שטייניץ הביע את התנגדותו לבקשת משרד הביטחון לקבל תוספת תקציב של 3 מיליארד שקלים והציב מול השרים משוואה פשוטה: הכסף שילך לצבא לא ילך לרווחה, לחינוך או לבריאות.

במהלך הדיון הביעו רוב שרי העבודה את תמיכתם בהשקעת התוספת התקציבית בתחומים אזרחיים. "יש בצבא הרבה בזבוזים. חייבים לחתוך שם. היו שני ראשי ממשלה שקיצצו בתקציב הביטחון: בן גוריון ורבין. אני מקווה שאתה תהיה השלישי. זה יהיה המבחן שלך", הפציר השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן.

גם שר הרווחה יצחק הרצוג הביע תמיכה בהשקעה מאסיבית בצריכה האזרחית על חשבון הצבא: "ישראל התחייבה בפני ה OECD לשנות גישה ולחזק את הרווחה והחינוך. את זאת ניתן ליישם רק אם תוספות התקציב יוסטו קודם כול לטובת רווחה וחינוך על חשבון תקציב הביטחון. התקציב הבא הוא שעת המבחן שלנו".

שר התמ''ת בנימין (פואד) בן אליעזר תהה מדוע מתקיים דיון על תקציב הביטחון ללא נוכחות שר הביטחון. ברק הופיע בתחילת ישיבת הממשלה, אך כאשר התכוון שר האוצר להציג את עיקרי תקציב המדינה, יצא ברק מהדיון ולא שב. ברק גם נעדר מפגישה על העלאת גיל הפרישה מצה"ל שהתקיימה אתמול בשעה 16:00.

גורמים במשרד הביטחון מסרו בתגובה: "מדובר בשרלטנות ובהטיית הציבור. למערכת הביטחון אין שום דרישות תקציביות נוספות. יש מתווה תקציבי שסוכם לעשר שנים (מתווה ברודט) ואנו תובעים לעמוד באופן ריאלי. אותם שרים שמשמיצים ומשחירים את שר הביטחון ומערכת הביטחון עושים זאת ממניעים אחרים לגמרי. ראוי שידברו על עובדות ולא יפריחו בדיות והמצאות".

מלשכת ברק נמסר: "השר ברק אכן עזב את הישיבה בתיאום עם ראש הממשלה, וזאת כדי להיפגש עם הרמטכ''ל האמריקני, האדמירל מייקל מאלן, שהגיע לישראל למספר שעות כדי להיפגש עם השר ברק ועם הרמטכ"ל אשכנזי". ואולם, בפגישה על העלאת גיל הפרישה הרמטכ''ל אשכנזי עם סגנו ומנכ''ל משרד הביטחון אודי שני.