רגע לפני "שמשון": כלל ביטוח מכרה 10% ממניות ישראמקו

כלל מכרה כמעט 41 מיליון מניות ישראמקו במחיר של 56.3 אגורות למניה ■ ישראמקו אמורה לפרסם את תוצאות הסקר הסייסמי ב"שמשון" עד מחר

חברת כלל ביטוח מכרה אתמול כמעט 41 מיליון מניות ישראמקו , קרי כ-10% מסך המניות שהיו בידי החברה. כך עולה מדיווח של ישראמקו היום (ג') לבורסה.

כלל ביטוח מכרה 40.7 מיליון מניות ומחזיקה היום לאחר המכירה בכ-366 מיליון מניות, או 3.53% מהון המניות של ישראמקו. המכירה בוצעה לפי שער של כ-56.3 אגורות למניה.

בשבוע שעבר נודע כי קבוצת דלק של יצחק תשובה ובית ההשקעות ואקסלנס, שבשליטת הקבוצה, רכשו מניות ישראמקו והפכו לבעלי עניין בה. אקסלנס מחזיק בכ-3.3% ממניות ישראמקו (כולל באמצעות החזקות בקרנות הנאמנות וקופות הגמל, המשתנות לעתים קרובות) ודלק בכחצי מיליון מניות.

היומיים הקרובים חשובים במיוחד עבור משקיעי ישראמקו. שותפות חיפושי הנפט והגז אמורה לפרסם עד מחר את תוצאות הסקר הסייסמי התלת-מימדי באתר "שמשון", אתר בגדול 400 קמ"ר הממוקם מול חופי אשקלון.

ישראמקו מחזיקה ב-79% מהזכויות ב"שמשון". החברה הודיעה בדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון, כי היא תסיים את הכנת הפרוספקטים עד סוף חודש יוני, כלומר עד מחר.

הסקר הסייסמי ב"שמשון" נערך בשנת 2001 על ידי בריטיש גז (BG) והוא כלל גם את "תמר" ו"דלית". בחודשים האחרונים ישראמקו ביקשה לערוך עיבוד מחודש לממצאי הסקר הישנים, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות יותר.