קומבינת השרים: ירשמו אאודי A6 כ"רכב ביטחון" - ויקבלו פטור משווי השימוש

בחיפוש אחרי פטור משווי השימוש החודשי על רכבי השרד הצמודים של השרים, הציעה הממשלה לאוצר לכלול את מכוניות השרד בקטגוריה "רכב ביטחון" ■ מחר תכריע בנושא ועדת הכספים של הכנסת

האם רכב שרד מפואר שצמוד לעובד מדינה בכיר הוא "רכב ביטחוני"? אם שואלים את שרי הממשלה כנראה שכן. מחר (ד') בבוקר תעלה על שולחן ועדת הכספים הצעה להעניק לשרי הממשלה פטור חלקי מזקיפת שווי השימוש על רכב צמוד לעובד.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת הלחצים, שהופעלו על האוצר ועל ועדת הכספים בנושא, הוגשה הצעה לשנות את כלל תקנות זקיפת השווי כך שרכבי השרים, רובם מדגמי אאודי A6, סקודה סופרב וקרייזלר וויאג'ר, יוגדרו בתור "רכב בטחוני".

רכב כזה הוא קטגוריה נפרדת בתקנות המס, שזכאית לפטור מלא משווי השימוש החודשי אולם כיום נכללים בהגדרה רק כלי רכב, שנמצאים בפטרול במשך כל שעות היממה. חלק מכלי הרכב הצמודים לשרים הם ממוגנים אולם גם כלים כאלה אינם מוגדרים בהגדרות המיסוי בתור "רכבי ביטחון".

ההצעה נדחתה על הסף באוצר, שהציע ככל הנראה להסכים בתמורה לפטור חלקי משווי השימוש החודשי על רכבי השרים. על פי הסיכום המתגבש תקטן זקיפת המס ממשכורות השרים בכ-2,000 שקל נטו. יצוין כי כמעט כל השרים משלמים עדיין שווי שימוש על פי "קבוצות המחיר", שהיו קיימות לפני המעבר לשווי שימוש רציף בינואר השנה.

רוב כלי הרכב בהם הם נוהגים שייכים לקבוצות מחיר 6 עד 7 הגבוהות, אולם זאת כלי הרכב הללו נבחרו בזמנו על פי דרישות השרים עצמם. עדיין לא ברור מה עמדת ועדת הכספים בנושא. יצוין אם ההסדר יאושר הוא יחול כנראה גם על שופטים עליונים ורבנים, שזכאים לרכב מקטגוריות דומות. יצוין כי חלק מהשרים תמכו, בהיותם חברי כנסת, בהעלאת שווי השימוש על מקבלי הרכב הצמוד.