שנת מאסר בפועל לשולח הפקס עם האיומים לרצוח שופטים

מיכה בן-יעקב הורשע על-פי הודאתו בשליחת פקסים למנהל בתי המשפט, השופט משה גל, ובהם איום לרצוח שופטים ■ ביהמ"ש: "אין מנוס מענישה חמורה כדי להרתיע הן את הנאשם והן את ציבור המתדיינים בבתי המשפט"

‎‎נמשך מאבק השופטים כנגד האלימות והאיומים כנגדם: בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (ג') שנת מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על-תנאי על מיכה בן-יעקב, שהורשע על-פי הודאתו, בשליחת פקסים למנהל בתי המשפט, השופט משה גל, ובהם איום לרצוח שופטים.

בן-יעקב, תושב המרכז בן 50, שהורשע בשתי עבירות של איומים, שלח את הפקסים המאיימים בפברואר האחרון. בפקס הראשון כתב: "שופט או שופטת יירצחו!!! יש לנו על הכוונת כמה וכמה שופטים על ההדק!!! זה יקרה! יש בידינו המון כלי נשק לחיסול!!! ראו הוזהרתם! תכינו את הסידורים להגיד קדיש!".

בפקס השני כתב: "בקרוב מאוד!! נוציא להורג! שופט או שופטת להורג!!! בעזרת אמצעי לחימה קטלניים מאוד! טיל או ירי מרובה סער קלשניקוב מחסנית מלאה!!! זו הבטחה אישית!!! כבר הרגו פה שופט אכן - לא?! השופטים פה עלובי חיים וזבל!", וחתם במילה: "הקבוצה".

במהלך הדיונים הביע בן-יעקב חרטה על מעשיו, ותיאר את הסבל שחווה במעצרו הממושך מה-5 למארס.

סגן נשיא בית המשפט, השופט שמעון פיינברג, ציין כי "אנחנו עדים בתקופה האחרונה להתגברות בתופעות האלימות כלפי שופטים. זה מתחיל במקרים של איומים, ממשיך בהתנכלויות בסתר, כגון חיתוך צמיגי מכוניות של שופטים - ומתקדם להתנכלויות גלויות, כגון זריקת חצפים לעבר שופטים באולם בית המשפט. לפני שנים אחדות גם נרצח שופט בישראל בשל היותו שופט. אם המערכת המשפטית לא תגן על עצמה באמצעות ענישה הולמת, היא עלולה למצוא את עצמה חשופה להמשך מעשי אלימות כלפיה ולהתדרדרות במצב".

השופט ציין כי "אין מנוס מענישה חמורה כדי להרתיע הן את הנאשם שלפנינו והן את ציבור המתדיינים בבתי משפט ובבתי הדין, לבל יעיזו לעשות מעשים שכאלה". ‏‎‎‏(ת"פ 9671-03-10).

נזכיר כי במארס האחרון הטיל בית משפט השלום בחיפה 9 חודשי מאסר בפועל על מאבטח לשעבר של השופטת רמה לאופר-חסון מבית משפט השלום בקריות, לאחר שאיים בעצמו על חייה, כדי שלא לאבד את עבודתו כמאבטחה האישי. בנוסף, הוטלו על הנאשם 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 3,000 שקל.

אז דחה בית המשפט את המלצת שירות המבחן להימנע מהטלת מאסר בפועל על הנאשם. בגזר הדין נכתב כי "הקלה עם הנאשם עלולה להביא להסלמת ההתנהגות האסורה, עד כדי שבעתיד יסברו אנשים כי מותר להם לפגוע בשופטים ובאנשי ציבור אחרים, והכל בכדי לזכות בטובות הנאה עבור עצמם".

כעת נראה כי מאבקה של מערכת המשפט כנגד המאיימים עליה עולה הילוך.