הקבלנים: "נתוני האוצר מטעים - מחירי הדירות עלו ב-6%"

בניגוד לנתונים שהציג היום האוצר, לפיהם נרשמה במאי ירידה של 1.4% במחירי הדירות, טוענים בהתאחדות הקבלנים: "המחירים עלו השנה ב-6%" ■ "הממשלה חוזרת ונכשלת בטיפול במחסור בדירות חדשות"

בהתאחדות הקבלנים מכחישים היום בתוקף את בשורת משרד האוצר לפיה נרשמה ירידה משמעותית של 1.4% במחירי הדירות החדשות בישראל בחודש שעבר וטוענים: "מדובר בנתונים שאינם תואמים את המתרחש בשטח ונוגדים גם את נתוני הלמ"ס".

בהודעה שפירסם מנכ"ל ההתאחדות, יוסי גורדון, אחר הצהרים נאמר: "מדי חודש מתחילת השנה מנהל הכנסות המדינה מדווח על ירידת מחירים. מיד אחריו מתפרסמים נתוני האמת שמפרסם הלמ"ס ומראים עלייה במחירים". הקבלנים מצטטים את נתוני הלמ"ס וטוענים כי מתחילת השנה ועד חודש אפריל עלו מחירי הדירות החדשות בשיעור של כ-6%.

בהתאחדות טוענים כי באזורי הביקוש נמשכת עליית המחירים ומזהירים: "כל עוד לא תטופל בפועל בעית המחסור בדירות חדשות באיזורי הביקוש לא תהייה ירידה במחירי הדירות בישראל".

"הממשלה חוזרת ונכשלת בטיפול במחסור בדירות חדשות", טוענים שם ומסבירים: "הרפורמה בועדות התכנון תקועה, אין גידול בהתחלות הבנייה למרות מדיניות השיווקים של משרד השיכון והגרוע מכל - הממשלה מתכוונת לגרש את העובדים הזרים פעולה שתפחית את היכולת של המדינה לייצר מלאי של דירות".