והזוכה המאושרת היא...

קמרון, צפון קוריאה, איטליה או צרפת: מי תזכה בתואר "הנבחרת הגרועה ביותר במונדיאל" מטעם ה"פייננשל טיימס"? רמז: מדובר על הנבחרת שסיפקה הכי מעט בידור על המגרש, והכי הרבה בידור מחוצה לו

תואר "הנבחרת הגרועה בטורניר" שאנחנו מעניקים בכל טורניר הוא "יוקרתי" לא פחות מהתואר שמוענק לזוכה האמיתית בטורניר. ארה"ב זכתה בתואר המכובד בגביע העולם של 1998, אחריה זו היתה ערב הסעודית ב-2001 וסרביה ב-2006. שלושתן היו נבחרות באמת איומות. אבל למי מגיע התואר של 2010?

1. בואו נתחיל עם צפון קוריאה, שהפסידה את כל המשחקים שלה בבית המוקדם תוך שהיא סופגת 12 שערים. כשמאמנים אומרים ש"אין יותר נבחרות קטנות בכדורגל הבינלאומי", הם כנראה שוכחים את הצפון קוריאנים. נבחרת שהצליחה לחטוף שישייה תוך 37 דקות מפורטוגל.

ועדיין, צפון קוריאה הצליחה להחזיק את ברזיל ללא כיבוש במשך כמעט שעה. הדבר היחיד שהצליח לחמם אותנו באצטדיון אליס פארק הקפוא ביוהנסבורג היה הסיכוי הקלוש לראות את ההפתעה הגדולה בתולדות המונדיאלים (תשכחו את ה-0-1 של ארה"ב על אנגליה ב-1950. "הדומיננטיות האנגלית" היתה שייכת כבר אז למיתולוגיות קדמוניות).

בכל מקרה, לצפון קוריאה יש צרות אחרות גם בלי התואר הזה שלנו. אחד ממאמני העבר שלה, שערק למערב, הביע בפנינו חשש אמיתי שהשחקנים הצפון קוריאנים יישלחו עכשיו לעבוד במכרות. אם המנהיג היקר של צפון קוריאה קורא אותנו עכשיו, אז שייקח בחשבון שהם לא זכו בתואר "היוקרתי" שלנו.

2. גם קמרון הפסידה את שלושת המשחקים שלה בבית המוקדם. בהחלט מעשה גבורה עבור יוצא אינטר סמואל אטו. ההפסד שלהם 2-1 לדנמרק, שהפך למשחק פנטסטי בזכות הגנות עלובות במיוחד, תואר מאוחר יותר בידי הקפטן הדני כ"משחק חובבים". המגן השמאלי של קמרון, בנואה אסו-אקוטו, שלמרבה הביזאריות מועסק בטוטנהאם האנגלית, ייכלל ללא ספק ברשימת 11 השחקנים הגרועים של הטורניר.

אבל גם הקמרונים לא היו מספיק גרועים כדי לזכות בתואר שלנו. בחלקים מסוימים מהמשחקים, הם פשוט היו חסרי מזל, ולא היה חסר הרבה שהם ינצחו את המשחק עם דנמרק.

3. אלופת העולם איטליה היא כמובן מועמדת גדולה לתואר "הנבחרת הגרועה בטורניר". לבחור שחקנים לסגל רק בגלל שהם זכו בגביע העולם לפני ארבע שנים, זו לא מחשבה חכמה במיוחד. לפי הלוגיקה הזאת, אנגליה צריכה היתה להביא לדרום אפריקה את הנבחרת שזכתה בתואר ב-1966, ודייגו מראדונה היה צריך לתפקד כקפטן של נבחרת ארגנטינה, ולא כליצן שעל הקווים. פאביו קנבארו היה מדהים ב-2006 בזכייה האיטלקית במונדיאל, אבל עכשיו הוא בן 36, ומישהו קרוב אליו היה צריך להגיד לו לפני הטורניר שעדיף שלא ילך לדרום אפריקה. שלא יעשה את הטעות הזאת לעצמו.

זה לא רק קנבארו כמובן. איטליה כללה בעבר מספרי 10 כמו רוברטו באג'ו, פרנצ'סקו טוטי וגי'אני ריברה. אבל אנטוניו די-נטאלה, מי שהחזיק בחולצה 10 בדרום אפריקה, נראה פחות או יותר על המגרש כמו נהג האוטובוס של האזורי.

4. ועדיין, איטליה התמודדה מול פרגוואי וניו זילנד שסחטו ממנה תיקו נועז. בינתיים, המתמודדת הגדולה שלהם צרפת הצליחה לשעמם עד מוות רק את אורוגוואי, לפני שנכנעה למקסיקו ודרום אפריקה. צרפת היתה גם המועדת לתואר הנבחרת הגרועה ביותר ב-2002 ו-2006, למרות שבטורניר הקודם ה"טריקולור" הצליחו להתרומם כלפי מעלה והיו רחוקים רק בעיטת פנדל אחת של טרזגה מלזכות בתואר המכובד באמת של אלופת העולם.

אבל הפעם, ללא ספק, צרפת היא האלופה שלנו.

הכדורגל שלהם היה גרוע במידה מספקת. פרנק ריברי, מי שאמור להיות הכוכב הגדול של צרפת, בילה את רוב השנתיים האחרונות בחיזורים אחרי ריאל מדריד. אחרי ההופעה שלו בדרום אפריקה, הוא צריך לקוות שלריאל יש קבוצה שמינית. בכל מקרה, צרפת האלופה שלנו גם כי הפרס כולל גם מחלוקות פנימיות בתוך הנבחרת - ובתחום הזה צרפת היתה לחלוטין בלתי מנוצחת.

ניקולס אנלקה קילל את המאמן ריימון דומאנק במהלך מחצית המשחק מול מקסיקו ונשלח הביתה. אחר כך, הגיע צעד מסורתי של צרפתים שאיתו הם נוהגים לפתור בעיות - השחקנים פתחו בשביתה. הקפטן פבריס אברה התעמת עם מאמן הכושר. וזה רק מה שפורסם. דמיינו לכם מה התרחש בתוך חדרי המלון.

הרבה זמן לא היתה נבחרת שסיפקה כל כך מעט בידור על המגרש, אבל כל כך הרבה מחוצה לו.

ניקולא סרקוזי, עסוק כמו שרק מי שנשוי לקרלה ברוני יכול להיות, החליט לחקור כעת את כל ההתנהלות של הנבחרת. הציבור בצרפת רק צריך לקוות שהעניין הזה יעסיק את סרקוזי במשך שנים. בקשר לדומאנק, אנחנו ממליצים עבורו על חופשה ארוכה במדינה שבה אף אחד לא מתעניין בכדורגל, כמו ניו זילנד אולי. במחשב שנייה, אולי מקום אחר.

המגזין "פראנס פוטבול" הודיע עוד לפני הטורניר שגביע העולם עבור צרפת "יהיה מהדורה מחודשת גרועה מאוד מאוד מאוד של יורו 2008". אבל זה היה הרבה יותר גרוע מזה. את התואר נעניק לדומאנק, ביום שבו הוא יחזור להופיע בפני הציבור, בסביבות שנת 2033.