עוד 3 מגדלים אושרו בת"א: נווה-צדק, רוטשילד והמסגר

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה הערר שהגישה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א נגד תוכנית מתחם ליבר ■ יו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר: "לקבל מגורים כשימוש שנמצא על ציר של מערכת הסעת המונים זה בזבוז כספי ציבור"

תוכניות של עוד מגדלים בת"א קיבלו בימים האחרונים אישורים. בין המגדלים: מתחם ליבר בגבול פלורנטין-נוה צדק, מגדל המשרדים של חברת אביב בשדרות רוטשילד ומגדל משרדים ירוק ברחוב המסגר. המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה אתמול את הערר שהגישה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א נגד תוכנית מתחם ליבר, המשתרע על 6 דונם. התוכנית, של חברת אינטרקולוני, מבקשת לשנות את ייעוד השטח למגורים, מסחר ותעסוקה בשתי חלופות: משרדים ומגורים (150 יחידות דיור).

את היזם יצגו עוה"ד זאב הרטבי וכפיר גבע ממשרד הרטבי - בורנשטיין - בסון ושות'.

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה החליטה לאשר את התוכנית ב-3 חלופות שונות: מגורים, משרדים וחלופה מעורבת. נגד ההחלטה הוגש הערר, בטענה כי המחוזית הייתה צריכה לאשר תוכנית המשלבת 75% למשרדים ו-25% למגורים.

יו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר, אמר כי "חבל שהמועצה הארצית בחרה לא לקבל את הערר. לקבל מגורים כשימוש שנמצא על ציר של מערכת הסעת המונים זה בזבוז כספי ציבור".

ולמגדל אחר: אתמול אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א להפקיד תוכנית להגדלת מספר הקומות במגדל "אביב ברוטשילד" של חברת אביב, בבעלות דורון אביב ודפנה הרלב, בשד' רוטשילד בתל אביב. המגדל יגבה מ-21 ל-30 קומות.

בנוסף החליטה הוועדה המחוזית להפקיד את תוכניתם של האחים עזורי לפרויקט בית עזורי - המגדל הירוק, בין הרחובות המסגר וחומה ומגדל, המציעה תוספת זכויות בנייה לתעסוקה עד 400% כשגובה הבניין מתוכנן ל-20 קומות.