הפועלים יגדיל את יעד הלימות ההון; מלווה לבז"ן כמיליארד שקל

הבנק מגדיל את יעד הלימות ההון באופן רשמי ל-7.5-8%, לעומת יעד של 7-7.5% שהיה נהוג עד כה על מנת לעמוד בקריטריונים של בנק ישראל

בנק הפועלים מיישר קו עם הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. הבנק הודיע הבוקר (ד') באופן רשמי על הגדלת יעד הלימות ההון הראשוני שלו ל-7.5-8% לעומת 7-7.5% עד כה, כך שיחס הלימות ההון הראשוני יעמוד בדרישה החדשה של בנק ישראל ובקריטריונים לצורך חלוקת דיבידנד.

כזכור, בתחילת החודש פרסם בנק ישראל טיוטת הלימות הון ראשוני מינימלי, בה נכתב כי הבנקים יידרשו להגדיל את יעד הלימות ההון הראשוני שלהם לרמה של 7.5% לפחות, ולאחר מכן יורשו לחלק דיבידנדים. הבנקים נדרשו להציג תוכנית עבודה למפקח על הבנקים רוני חזקיהו עד ה-1 באוגוסט.

הלימות ההון הראשוני של בנק הפועלים עמדה ברבעון הראשון על 7.9% (לפי כללי באזל II), כך שהוא כבר עומד ביעד שהציב בנק ישראל. למעשה, כל הבנקים עומדים כבר היום ביעד של חזקיהו (למעט דיסקונט, שצפוי גם הוא לעמוד ביעד עד סוף השנה). למרות זאת, בנק הפועלים, בניגוד לשאר הבנקים, מנוע מלחלק דיבידנד עד שנת 2012, כיוון שהוא הציג הפסד בשנת 2008.

במקביל, בנק הפועלים ממשיך להתרחב בתחום האשראי העסקי. הבנק הודיע היום כי הוא יוביל קבוצת גופים שיממנו הלוואה לבז"ן בהיקף של 600 מיליון דולר, במסגרת תוכנית מימון כוללת של 900 מיליון דולר ליישום התוכנית האסטרטגית של בז"ן . חלקו של בנק הפועלים עומד על כמיליארד שקל. בנק הפועלים הוא השחקן הגדול ביותר בישראל בתחום האשראי העסקי, ובחודש מארס האחרון הכריז היו"ר יאיר סרוסי כי הבנק ימשיך להוביל את המערכת הבנקאית בתחום זה.