ישראמקו על "שמשון": פוטנציאל למאגר גז בגודל של כ-17% מ"תמר" - אך עם סיכויי הצלחה של 15% בלבד

"שמשון" נמצא מול חופי אשקלון וישראמקו מעריכה שיש בו פוטנציאל לגז בהיקף 1.5 TCF ■ מאגר "תמר" מכיל 8.6 TCF ■ שיעור ההצלחה המוערך, לפי ישראמקו, הינו 15% - ב"תמר" עמדו הסיכויים בהתחלה על 35% ■ המנכ"ל יוסי לוי ל"גלובס": "אנחנו לא מאוכזבים"

מעצמת גז? שותפות חיפושי הנפט והגז ישראמקו דיווחה היום (ד') על תוצאות העיבוד החוזר של הסקר הסייסמי התלת-מימדי באתר "שמשון", מהם עולה כי ישנו סיכוי נמוך יחסית להצלחה מסחרית של התגלית.

החברה מדווחת, כי החולות באתר "עשויות להכיל גז בדומה לפרוספקטים דומים אחרים", והיא מעריכה שפוטנציאל המאגר הינו 1.5 TCD. לשם ההשוואה, מאגר "תמר" מכיל 8.6 TCF, כ ש"שמשון" מהווה בגודלו ב-17% מ"תמר".

אך ישראמקו מעריכה ששיעור ההצלחה ב"שמשון" הינו 15% בלבד. ב"תמר", למשל, עמדו סיכויי ההצלחה בהתחלה על כ-35%.

אתר "שמשון", בגודל 400 קמ"ר, ממוקם מול חופי אשקלון. ישראמקו מחזיקה ב-79% מהזכויות ב"שמשון". הסקר הסייסמי ב"שמשון" נערך בשנת 2001 על ידי בריטיש גז (BG) והוא כלל גם את "תמר" ו"דלית". בחודשים האחרונים ישראמקו ביקשה לערוך עיבוד מחודש לממצאי הסקר הישנים, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות יותר.

המסחר במניית ישראמקו לא נפתח עם הפתיחה בבורסה בשל ההודעה, אך הסוחרים יכולים לדעת שבשוק לא מקבלים את ההודעה בחיוב לפי התנהגות מניית האם - נפטא. החברה האם של ישראמקו צנחה בכ-8% בפתיחה.

ישראמקו קיבלה הארכה על רישיון "שמשון" ממשרד התשתיות עד יוני 2011 והיא צריכה להציג חוזה קדיחה לביצוע קידוח עד ה-31 בדצמבר השנה. השותפות צריכה להתחיל בקידוח לא יאוחר מיוני 2011.

יוסי לוי, מנכ"ל ישראמקו, אמר בשיחה עם "גלובס", כי התוצאות אינן מאכזבות וממליץ למשקיעים להמתין לתוצאות הקידוח.

יוסי לוי: "אנחנו לא מאוכזבים"

"אנחנו לא מאוכזבים מתוצאות 'שמשון', הממצאים מעודדים", אמר לוי. "לא כל הקידוחים בישראל יהיו בסדרי גודל שהתרגלנו אליהם, דוגמת 'תמר', שהוא ייחודי בעולם באיכות ובגודל. רק אחרי ביצוע הקידוח אפשר יהיה להבין וללמוד את המאגר, שטרם קדחו אותם בישראל. שיעור ההצלחה היחסית לא גבוה בשמשון הוא מעצם העובדה שקידוחים כאלה טרם בוצעו בישראל".

האנליסט טל שירזלי מפסגות הגיב לפרסום תוצאות "שמשון" וציין כי הכמות המוערכת בשילוב של פוטנציאל ההצלחה הנמוך יחסית כמו גם מעורבות ישראמקו בקידוח תמר אינם מצדיקים המשך פיתוח. שירזלי הוריד המלצתו למניית ישראמקו ל"תשואת יתר" מ"קנייה" והתיר את מחיר היעד על 55 אגורות.