הסכם היסטורי: המורים יצטרפו לשביתות כלליות של ההסתדרות

אם תחליט ההסתדרות לפתוח בקרוב בשביתה כללית במשק בגין הסכמי השכר במגזר הציבורי, בצד השבתת הנמלים, משרדי הממשלה ונתב"ג - גם המורים יוכלו לשבות ובכך לחזק משמעותית את כוחה של ההסתדרות ואת כושר המיקוח שלה

לראשונה מאז 1997, הסתדרות המורים המייצגת 95 אלף עובדים בישראל, חוברת שוב להסתדרות הכללית במסגרת הסכם מיוחד לשיתוף פעולה.

‏מדובר במשמעות מרחיקת לכת: המורים יוכלו מעתה להשתתף בשביתות שתוביל ההסתדרות במשק, ואילו ההסתדרות תוכל לנקוט בצעדים ארגוניים, לרבות בשביתה, לטובת מאבקי המורים. זהו הישג גדול ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ולמזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן.

כך, למשל, אם תחליט ההסתדרות לפתוח בקרוב בשביתה כללית במשק בגין הסכמי השכר במגזר הציבורי, בצד השבתת הנמלים, משרדי הממשלה ונתב"ג - גם המורים יוכלו לשבות ובכך לחזק משמעותית את כוחה של ההסתדרות ואת כושר המיקוח שלה. על פי ההסכם, וסרמן יתמנה לחבר בהנהגת ההסתדרות הכללית ובוועדה לתיאום וביצוע שמכריזה על סכסוכי עבודה.

"זהו הסכם היסטורי ורגע היסטורי", אמר היום יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בבית ההסתדרות בת"א. "נושא החינוך הוא בעל חשיבות עליונה וחשוב שהממשלה לא רק תדבר בעניין, אלא גם תעשה. אין ספק שצריך להוסיף תקציבים ולשפר את שכר המורים בישראל. יש לנו מחויבות לחזק את המורים ושילוב הידיים הזה מאותת לממשלה. מורה מרוצה מטפל טוב יותר בילדים שלנו", אמר עיני.

יו"ר ההסתדרות אמר עוד ל"גלובס" כי העיתוי של ההסכם הזה אינו מקרי, לאור המו"מ המתנהל בימים אלה על הסכמי השכר במגזר הציבורי. "אנו מאותתים לממשלה שאנו באים עם איחוד כוחות".

עיני קרא לארגוני העובדים הנוספים שאינם משתפים כיום פעולה עם ההסתדרות, לחבור לאיחוד הכוחות הזה - כשהכוונה היא לארגון המורים העל יסודיים, בראשות רן ארז, ולהסתדרות הרפואית בראשות ד"ר לאוניד אידלמן. גם וסרמן קרא לארז להצטרף אל שילוב הידיים הזה והוסיף כי ההסכם הזה הוא שלב נוסף בקידום מעמדם של המורים שהחל בחתימה על רפורמת "אופק חדש".

על פי ההסכם, הסתדרות המורים תחויב להעמיד סכום כסף מדי שנה להסתדרות הכללית, אולם טרם נקבע גובה הסכום.

‏יצוין, כי ההסכם הוא תוצאה של הידברות ארוכת שנים וזאת לאחר שב-1997 התנתקה הסתדרות המורים מההסתדרות הכללית, בעקבות מחלוקות כספיות. מי שהוביל לאחרונה את המו"מ מול הסתדרות המורים, הוא יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, שאמר היום כי "ההסכם משקף את הערבות ההדדית שצריכה להיות בין ארגוני העובדים השונים".