ראש מינהל התכנון, שמאי אסיף, מסיים את תפקידו

אסיף הקדים את סיום הקדנציה שלו בשלושה חודשים על מנת שיוכל להיענות להזמנה של הנהלת הטכניון לכהן כפרופסור בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים

ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, שמאי אסיף, הודיע היום על סיום תפקידו. אסיף הקדים את סיום הקדנציה שלו בשלושה חודשים על מנת שיוכל להיענות להזמנה של הנהלת הטכניון לכהן כפרופסור בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בשנת הלימודים תשע"א.

‏ אסיף הוא בוגר תואר ראשון בארכיטקטורה ובינוי ערים מהטכניון (1968) ובעל תואר שני בארכיטקטורה ועיצוב עירוני מאוניברסיטת הרווארד (1977). הוא מילא שורה של תפקידים בכירים בסקטור הציבורי והפרטי, במערך הבינוי של צה"ל (1968-1983), כמהנדס העיר תל אביב (1984-1994) וכבעלים של משרד אדריכלות פרטי (1994-2004). ‏

בתפקיד ראש מיהנלה תכנון מכהן אסיף מאז 2004. בין המהלכים שהוביל: מדיניות 'ארץ בת קיימא' (יצירה אקטיבית של מדיניות תכנון בהירה ומעודכנת), שיפור איכות הבנייה וייעל הליכי רישוי הבנייה, המהפכה הטכנולוגית לשירותים ממוחשבים ומקוונים לייעול מערכת התכנון והרישוי ולאחרונה היה שותף לגיבוש הרפורמה בחוק התכנון והבנייה.

לדבריו, "בכל אחד מהתפקידים שמילאתי, חיפשתי את הדרכים לתרום, ככל יכולתי, למדינת ישראל, לאזרחיה ולמקצועות האדריכלות והתכנון. תקופת שירותי כמנהל מינהל התכנון הייתה רצופה באתגרים ובהישגים. אבל, יש לומר, חלק גדול מההישגים יתממש בשנים הקרובות. בכל תפקידי הקודמים ראיתי את רוב פירות עמלי כשהייתי כבר בתפקידים ובמקומות אחרים. אני מאחל למערכות התכנון והבניה כולן להוסיף עוד נדבכים של איכות ויעילות ולהגשים ללא לאות ובאמונה שלמה את חזון 'ארץ בת קיימא'".