בי.אס.פי מזנקת: קיבלה אישור יורוסטרס לפיתוח עם שילר

התקציב המתוכנן לפרויקט מסתכם ב-1.7 מיליון אירו, כאשר חלקה של בי.אס.פי הוא מעל 880 אלף אירו

חברת בי.אס.פי , המפתחת ומייצרת מוצרים מתקדמים לאבחון לא פולשני ומדויק של מחלות לב, הודיעה היום על קבלת אישור מתוכנית יורוסטרס של האיחוד האירופי לפרויקט פיתוח המרחיב את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם חברת Schiller השוויצרית.

התקציב המתוכנן לפרויקט מסתכם ב-1.7 מיליון אירו, כאשר חלקה של בי.אס.פי הוא מעל 880 אלף יורו. עד 50% מתקציב החברה בפרויקט זה ימומן במסגרת תוכנית יורוסטרס, שהיא תכנית לעידוד מחקר ופיתוח תעשייתי.

תחילת פעילות הפיתוח המשותף מותנית בחתימת הצדדים על הסכם שיתוף פעולה ובאישור ע"י לשכת המדען הראשי בישראל (נציגת התכנית בארץ) וע"י הגוף המקביל בשוויץ, שהם הגופים המממנים מטעם התכנית, לאחר הגשת בקשות נפרדות למימון הפרויקט. מינהלת תוכנית יורוסטרס מסרה גם כי הפרויקט שאושר זכה בציון המדרג אותו במקום הארבעה עשר מתוך 102 פרויקטים שנבחרו על בסיס בחינת הטכנולוגיה, החדשנות ונתוני שוק היעד.

במסגרת ההרחבה המתוכננת של שיתוף הפעולה בין בי.אס.פי ל-Schiller יפותח קו מוצרים חדש, המבוסס על טכנולוגיית ה- HyperQ של בי.אס.פי, לאבחון מוקדם וניטור של איסכמיה לבבית בחולים עם חשד לאוטם שריר הלב. איסכמיה של שריר הלב, הנובעת מחסימת עורקים כליליים, הינה בעיה כלל-עולמית חמורה.

בהיעדר אבחון וטיפול במועד, היא עלולה להתדרדר לאוטם שריר הלב (התקף לב) ולסכנת חיים משמעותית. אבחון מוקדם ומדויק של איסכמיה לבבית חיוני לצורך טיפול יעיל ומניעת החמרה בנבדקים חולים, ובנוסף מאפשר חסכון משמעותי בהוצאות הרפואיות בעקבות שלילת מחלה בנבדקים בריאים.

שיתוף הפעולה בין בי.אס.פי ו- Schiller החל במארס 2009, ובנובמבר 2009 השיקה Schiller לראשונה מערכת אק"ג שבה משולבת טכנולוגיית ה- HyperQ של בי.אס.פי. הבקשה לתוכנית יורוסטרס הוגשה בפברואר 2010, בשיתוף עם Schiller ובית החולים האוניברסיטאי של בזל בשוויץ.

חברת Schiller שנוסדה ב- 1974, היא יצרנית וספקית בינלאומית של מכשירי אק"ג וכן של מוצרי מכשור רפואי נוספים ואחת מהחברות בעלות נתח השוק העולמי הגדול ביותר בתחום מערכות אק"ג במאמץ.

חברת בי.אס.פי (BSP) מתמחה בפיתוח וייצור מכשור רפואי לאבחון וניטור מחלות לב. טכנולוגיית ה- HyperQ שפיתחה החברה מאפשרת אבחון מתקדם ובעל ערך דיאגנוסטי גבוה של מחלות לב, בשלבים מוקדמים של המחלה, תוך חסכון בבדיקות פולשניות ורדיואקטיביות.