מנכ"ל HOT: למנוע כניסת חברת החשמל לתשתיות תקשורת

הרצל עוזר ביקש מוועדת חייק, הבוחנת את תעריפי בזק, לעצור את כניסת חברת החשמל לשוק תשתיות התקשורת - ונדחה ■ חברת הכבלים ניסתה להסביר כי השינויים האחרונים בשוק התקשורת מחייבים חשיבה חדשה

הרצל עוזר, מנכ"ל HOT , ביקש מוועדת חייק, הבוחנת את תעריפי בזק , לעצור את כניסת חברת החשמל לשוק תשתיות התקשורת. הוועדה דחתה את הבקשה כיוון שנושא זה אינו בסמכותה.

בנוסף, ביקש עוזר שלא ליישם את המודל הסיטונאי, שלפיו מפעילי סלולר יוכלו לרכוש שירותי תשתית מבעלות התשתיות. HOT דורשת שאם יאומץ המודל, לא יחול לגביה, אלא רק על חברת בזק. ההופעה של הוט בוועדה לא הרשימה את החברים, שאף התפלאו שהיא ממשיכה לחפש הגנות מפני הרחבת התחרות.

עוזר הופיע בפני הוועדה עם כמה נציגים, והציג את מצבה של HOT במסגרת התחרות הקיימת; את ההשקעות שהיא עושה; ואת תוכניותיה לעתיד. במהלך הדיונים ביקשו חלק מהחברים הבהרות מעוזר. עוזר, לדברי חברים בוועדה, בחר להעיר שהם ציניים בהתייחסותם ל-HOT.

החברים לא אהבו את ההערה, ואמיר חייק, יו"ר הוועדה, הציע לו להתמקד בדברים שלשמם הגיע. לדברי חייק, הוועדה עושה את עבודתה נאמנה וחבריה ישמעו אותו בצורה רצינית ומכובדת.

HOT ניסתה להסביר כי השינויים האחרונים בשוק התקשורת מחייבים חשיבה חדשה; בעת שוועדת גרונאו הכינה את עבודתה, היא ובזק לא היו עסוקות בהקמת רשתות חדשות, והיום שתיהן משקיעות בשדרוגן.

חברים בוועדה ציינו שניכר ש-HOT מתמקדת בדרישות לעצור את הרחבת התחרות בשוק התקשורת, למשל באמצעות המודל הסיטונאי. החברה אף שוקלת את האפשרות לפנות לבג"ץ כדי שיחייב את המדינה לקיים דיון מקדים בנושא, ולהוציא את המודל הסיטונאי מחוק ההסדרים.