שטיינמץ למחזיקי האג"ח: קבלו ההצעה עד מחר - או שתבוטל

עו"ד רם כספי, המייצג את חברת סקורפיו של בני שטיינמץ, שלח מכתב לנציגות מחזיקי האג"ח לקבל את הצעת הסדר החוב שהציעה החברה

לאחר שאתמול נחשף ב"גלובס" כי בני שטיינמץ, בעל השליטה בחברת סקורפיו , שיפר הצעתו למחזיקי האג"ח של החברה, ודרש מהם להסכמה, הערב שלח עו"ד רם כספי שמייצג את סקורפיו, מכתב לנציגות מחזיקי האג"ח בו הוא דורש מהם להסכים להצעת הסדר החוב - עד מחר, ולא היא תבוטל.

נזכיר, כי אתמול סקורפיו נסוגה מדרישתה כי מחזיקי האג"ח יוותרו על הריבית המגיעה להם עד שנת 2013 והיא מוכנה לשלם את הריבית השוטפת על החוב כסדרה, אך דורשת ממחזיקי האג"ח כי יסכימו להפחתת הריבית מ-6.5% ל-4%.

חובות סקורפיו מסתכמים ב-245 מיליון דולר, מתוכם 150 מיליון דולר למחזיקי האג"ח ו-95 מיליון דולר לבנק הפועלים. לפני שבוע חשף "גלובס" את מתווה ההסדר החדש שהציע כספי בשם שטיינמץ, מתווה המגלם את מרבית דרישות המוסדיים.

על פי המתווה, שטיינמץ יזרים 100 מיליון דולר לחברה כאשר 80 מיליון מתוכם ישמשו לתשלום מיידי לנושים. יתרת החוב לבנק (90 מיליון דולר) תהיה מגובה בערבות אישית של שטיינמץ. החוב שנותר למחזיקי האג"ח (75 מיליון דולר) יוגדר נחות לחוב בנק הפועלים עד שבשנת 2013 יקבל הבנק מהחברה 42.5 מיליון דולר שיביא אותו לפירעון 50% מהחוב. לאחר מכן החובות יהיו במעמד זהה ובשנים 2014-2019 יפרע החוב באופן שווה.