מנכ"ל מע"צ אלכס ויז'ניצר התפטר - טרם נמצא מחליף

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים הודיע לשר התחבורה כי הוא עוזב את התפקיד ■ בין האישים ששמם הוזכר כמועמדים אפשריים להחליפו: יצחק זוכמן, סמנכ"ל תשתית ופיתוח במשרד התחבורה

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אלכס ויז'ניצר הודיע לשר התחבורה ישראל כ"ץ על התפטרותו מהתפקיד. ויז'ניצר המכהן מזה כחודש כיו"ר מקורות ביקש לעזוב את התפקיד אך המתין עד כה למציאת מחליף, ואולם ההליכים לאיתור מועמד מתאים לתפקיד צפויים להתחיל רק בשבוע הבא. בין האישים ששמם הוזכר כמועמדים אפשריים לתפקיד יצחק זוכמן, סמנכ"ל תשתית ופיתוח במשרד התחבורה. ויז'ניצר, 57, כיהן בתפקיד במשך חמש שנים. קודם לכן ניהל במשך שנתיים את מע"צ בעת שהייתה יחידת סמך במשרד הבינוי והשיכון. בטקס לרגל השלמת הסגירה הפיננסית לפרויקט תחזוקת הכבישים של החברה אמר ל"גלובס" בקול נרגש כי "צריך לדעת מתי ללכת".

שר התחבורה ישראל כץ שדיבר בטקס אמר כי הממשלה מחויבת להשלמת פרוייקט הרכבת הקלה בתל-אביב ורמז כי המחלוקות בין הזכיינית MTS למדינה צפויות להגיע בקרוב לפתרון.

יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן קרא בטקס לאוצר להעביר לידי החברה את הקמת כביש 531. האוצר ביקש להקים את הכביש כפרויקט פרטי-ציבורי בשיטת PFI ואולם חברת שפיר שזכתה במכרז הודיעה לפני מספר חודשים על החזרת הזיכיון. מאז בודקים באוצר את האפשרות להעביר את הפרויקט לידי דניה סיבוס, שהגיעה למקום השני במכרז, וסולל בונה. גולדמן אמר כי "אנחנו רואים מה קורה ברכבת הקלה בתל-אביב. אם אנחנו לא רוצים לאותו מצב בכביש 531 חייבים להעביר את הפרוייקט למסגרת תקציבית".