פרקליט המדינה לדור: התקבל מידע משמעותי בחקירת ליברמן

ההחלטה אם להעמיד לדין את ליברמן בכפוף לשימוע אמורה להתקבל בקרוב ■ בנוסף התייחס לדור להאזנות הסתר במשפט רמון, ואמר כי פרקליטת מחוז ת"א שגתה כשחתמה על האישום בלי לראות את כל חומר החקירה

בשבועות האחרונים קיבלה הפרקליטות מידע חדש הנוגע לתיק החקירה המתנהל נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן - כך אמר הערב (ד') פרקליט המדינה, משה לדור.

לדבריו, לפני חודשיים התקבל בפרקליטות מסמך חיקור דין מאחת המדינות, שישראל ביקשה לקיים בה חיקור דין במסגרת חקירת ליברמן, ולפני כשבועיים התקבל מסמך דומה ממדינה נוספת.

"מדובר בחיקורי דין משמעותיים", אמר לדור. "לחיקור הדין יש תרומה להבנת מכלול האירועים, והוא מסייע בקבלת החלטה בתיק לכאן או לכאן".

לדור מסר כי המידע החדש ישולב ויעודכן במסמך סיכום החקירה, שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

ההחלטה אם להעמיד לדין את ליברמן בכפוף לשימוע אמורה להתקבל בקרוב. "התיק הזה נמצא כל יום בתודעתנו", אמר לדור, "זה לא תיק שמעלה אבק".

"הפרקליטה שגתה"

מוקדם יותר אמר לדור כי הוא סבור כי פרקליטת מחוז תל-אביב, עו"ד רות דוד, שגתה כשחתמה על כתב האישום נגד שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, מבלי שדרשה לראות את כל חומר החקירה שנמצא בידי המשטרה ובהם דפי האזנות הסתר - כך דווח בגלי צה"ל.

בשיחה עם כתבים הוא אמר: "הסקרנות שהיתה מצופה ממנה ומאחרים היתה חסרה - וגם חשדנות כלפי דברי המשטרה. ואולם, זה לא מגיע לרשלנות כפי שמבקר המדינה קבע בדו"ח שלו".

כזכור, בתחילת השבוע פרסם מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס דו"ח, לפיו בפרשת האזנות הסתר במשפט נגד חיים רמון התגלו ליקויים קשים העולים עד כדי רשלנות ממשית.

לדור התייחס גם למסמך הריענון שהגישה התביעה במשפט אולמרט לאחת מעדות המפתח בפרשת ראשונטורס - ואמר כי הנושא נמצא בבירור.