לא רק "בטר פלייס": עוד מכונית חשמלית בדרך לארץ

מכונית הספורט של חברת T3 MOTION האמריקנית מסוגלת להגיע ל-140 קמ"ש ומחירה בארה"ב 35-42 אלף דולר לפני הטבות מס

ההצלחה המסחררת של הנפקת יצרנית הרכב החשמלית "טסלה" קורצת כיום ליצרניות נוספות שהולכות בדרכה ואחת מהן היא חברת T3 MOTION האמריקנית, שהתמקדה עד כה בפיתוח אמצעי הנעה תלת-גלגליים לרוכב בודד נוסח ה"סגווי" עבור כוחות הביטחון.

החברה השיקה החודש את המכונית החשמלית "האמיתית" הראשונה שלה GT3 וכמו במקרה של "טסלה" גם ה-GT3 מתמקדת בתחילה בפלח מכוניות הספורט הדו-מושביות. אולם התכנון שלה הוא ייחודי: במקום צמד גלגלים מאחור היא עושה שימוש בגלגל בודד ורחב עם שני צמיגים, שמחובר למתלה רב-חיבור מתוחכם.

T3 מושן טסלה
 T3 מושן טסלה

לטענת החברה המבנה הזה, שעליו נרשם פטנט, מספק יציבות של מכונית אמיתית ביחד עם כושר תמרון יוצא דופן. לרכב יש הנעה חשמלית וסוללת ליתיום פולימר שמסוגלת לספק טווח נסיעה רצוף של כ-120 עד 160 קילומטר. מהירות המרבית מוגבלת לכ-140 קמ"ש ומחיר היעד שלה 35 עד 42 אלף דולר לפני תמריצי מס, פחות ממחצית מחיר מכונית הספורט של טסלה.

חברת "T3 מושן" מיוצגת בישראל ואמצעי התחבורה התלת-גלגליים שלה נמצאים כיום בניסויים מתקדמים של המשטרה כחלק ממכרז ההצטיידות באמצעי שיטור מתקדמים לסביבה עירונית צפופה. נציג החברה בארץ יקי אנוך, מעריך שכאשר הרכב יהיה בשל לייצוא לא תהיה כל מניעה לייבא אותו גם ארצה.