מיקרוסופט מפחדת מ-iPhone: מחסלת קו טלפונים חכמים

ההצלחה של iPhone 4 מלחיצה את קברניטי מיקרוסופט: הודיעו על הפסקת ייצור מכשירי ה-Kin - סדרת הטלפונים החכמים לצעירים, פחות מחודשיים לאחר שהשיקה את הקו בארצות הברית

מערכת היחסים של מיקרוסופט עם שוק הסלולר אף פעם לא הייתה ממש מוצלחת, אבל הענקית מרדמונד השאירה הרבה אנשים בתעשייה פעורי פה, לאחר שהחליטה לחסל את הסלולרי שלה רק חודשיים אחרי שיצאו לשוק בארה"ב וכנראה בדרך גם לשבור שיא חדש בחברה שלא מאמינה במוצרים שלה.

בהודעה שהוציאה החברה אמש (ד') נמסר שמיקרוסופט החליטה להקדיש את המאמצים שלה למערכת ההפעלה הסלולרית הבאה של - ווינדוז פון 7, כאשר בעקבות כך, KIN לא יצא בסוף באירופה. "אנחנו משלבים את צוות העובדים של KIN עם צוות המפתחים של ווינדוז פון 7. אנחנו נכלול רעיונות מ-KIN בתוך מערכת ההפעלה הבאה שלנו", נמסר ממיקרוסופט. כמו כן, באותה הודעה נכתב, שמיקרוסופט תמשיך למכור את שני המכשירים במפעילת הסלולר האמריקנית - וריזון.

למרות ההפתעה בהחלטה של מיקרוסופט, כנראה מדובר בהחלטה אמיצה, מכיוון שהטלפונים מסדרת ה-KIN לא זכו לביקורות אוהדות במיוחד. מיקרוסופט אולי הבינה שעדיף לה להתמקד במערכת ההפעלה הסלולרית הבאה שלה, שכבר עכשיו מהתרשמויות מוקדמות זוכה לביקורות טובות, מאשר להשקיע במוצר שכבר עכשיו נראה לא טוב.

באופן כללי, נראה שמיקרוסופט עסוקה בחודשים האחרונים בביטול פרויקטים ושינויים ארגונים. לפני תקופה קצרה, החברה הודיעה שהיא מקפיאה את פרויקט מחשב הלוח שלה - Courier שהיה אמור להוות אלטרנטיבה לאייפד של אפל. מלבד זה, רובי באך, שמנהל את חטיבת הסלולר ואת חטיבת הבידור שאחראית, בין השאר, על קונסולת XBOX, צפוי לעזוב את החברה בקרוב. מיקרוסופט הודיעה כי סגן הנשיא הבכיר, דון מטריק, ימלא את מקומו של באך בחטיבת הבידור, וסגן הנשיא הבכיר, אנדי ליס, ימלא את מקומו בחטיבת הסלולר.

"האסטרטגיה האמיתית של מיקרוסופט בתחום הסלולר היא ווינדוז פון 7" אומר האנליסט מאט אוסאוף לרויטרס, "האמת שעצם ההשקה של ה-KIN הייתה טעות. כאשר מיקרוסופט הלכה על ווינדוז פון 7, הם היו צריכים להרוג בשקט את הפרויקט".

ההכרזה על שני הטלפונים הסלולריים - KIN 1 ו-KIN 2 נערכה באמצע חודש אפריל השנה. כאשר המכשירים יוצרו על-ידי שארפ והם יועדו בעיקר לבני-נוער.

מיקרוסופט הציעה במכשירים האלו הבנויים על ממשק ייחודי המון יישומים הקשורים לרשתות החברתיות. למשל, עמוד הבית שכולל דיווחים של חברים מרשתות חברתיות שונות, כאשר המשתמש יכול לעדכן את החברים שלו בקלות בדיווחים שונים ולחלוק איתם תמונות. הטלפונים לא עובדים עם מערכת ההפעלה ווינדוז פון 7 שהוכרזה בחודש פברואר ועדיין לא הושקה בעולם, אלא עם מערכת הפעלה ייעודית. רובי באך, נשיא חטיבת הבידור והמוצרים של מיקרוסופט אמר באירוע שווינדוז פון 7 נועדה לפשט את החיים של האנשים ו-KIN נועד להגביר את החיים החברתיים שלהם.

מלבד זה, שני הטלפונים הם כמובן בעלי מסך מגע בעיצוב סליידר עם חיבור לרשתות אינטרנט אלחוטיות ומקלדות מלאות נשלפות. ההבדלים הוא שבדגם KIN 1 יש מצלמת 5 מגה פיקסל וזיכרון של 4 ג'יגה מובנה. בדגם KIN 2 יש מצלמת 8 מגה פיקסל וזיכרון מובנה של 8 ג'יגה.