אדום בעיניים

פרשנים ציניים רומזים כי הפסימיות הרוסית בעת האחרונה מקורה בגורם המקורב לרוביני

זה יכול היה להיות רומן ריגול של ג'ון לה קארה, אלמלא כל המעורבים בפרשה היו מתעקשים להדגיש שהחשיפה של רשת הריגול הרוסית בארה"ב רחוקה מלהזכיר עלילות מפותלות. אבל אם כבר עוצרים 10 חשודים, ואם כבר יש סיפורים על כתב סתרים, איך התקשורת תוכל להתאפק מלשחק ב"חפש את האישה"?

כנראה שחוק טבע הוא, שבכל רשת ריגול חייבת להיות איזו פאם פאטאל צעירה. הפעם, השם ששורבב לעלילת המשנה של הפאם פאטאל הוא ד"ר דום (יום הדין), פרופ' נוריאל רוביני, האיש שחזה את המשבר כשאף אחד לא האמין לו, והאיש שכלל את אנה צ'פמן, הידועה גם כ"אניה הג'ינג'ית הלוהטת", ברשימת חברי הפייסבוק שלו.

רוביני אולי רואה שחורות במשרד, אבל בעת שהוא חלק מחיי הלילה הסוערים של ניו-יורק, הוא כנראה מעדיף אדמוניות. אנה ונוריאל היו חברים בפייסבוק, ואולי נפגשו במסיבות, אבל הפרופ' מכחיש שנפגש עם הצעירה, 28, ביחידות.

פרשנים ציניים כבר החלו רומזים שהפסימיות הרוסית של החודשים האחרונים מקורה בגורם מודיעיני המקורב לכלכלן המפורסם, אבל האמת היא שבמוסקבה יש יותר מסיבה אחת, ג'ינג'ית ככל שתהיה, לתחזיות של צמיחה שלילית. שלא לדבר על זה שעם כל השיטות הפרימיטיביות של הרשת, ל-FBI לקח 7 שנים תמימות של מעקב כדי לפצח את דרכי הפעולה שלהם.

מה שמוביל למסקנה שאם צ'פמן, או שפמן, התלבשה על רוביני לפני 7 שנים, היא זו שצריכה לזכות בתואר המרגלת שחזתה את החוזה של המשבר. תואר ארוך, חייבים להודות, ואולי גם קצת מופרך. בכל מקרה, העיקר שבזכות שרבוב שמו של רוביני, יכלו גם עיתוני הכלכלה הגדולים בעולם להצטרף לחגיגת האישה המסתורית.