רשות הגז: להקים את מתקן הקליטה לגז טבעי ביבשה

לאור המחסור הצפוי בגז החל מאמצע - סוף שנת 2013 (עד שהשדות יתחילו לעבוד בתפוקה מלאה וגם עד שיוקם מתקן ימי), ולאור אי ודאות ותקלות בהזרמת הגז הטבעי ממצרים, יש לבחור בחלופה המהירה ביותר

לקראת הדיון המכריע ב-6 לחודש (יום שלישי הקרוב) בנוגע למיקומו של המתקן לקליטת הגז הטבעי שהתגלה ב"תמר", "דלית" ואולי גם בלווייתן, פרסמה היום (ה') נייר עמדה חד משמעי.

ברשות אומרים כי מנקודת מבט של אמינות אספקת הגז לטווח ארוך, אין לבסס את הטיפול בגז הטבעי שיגיע מהשדות השונים על אסדה בודדת בלב ים. זאת ועוד, לאור המחסור הצפוי בגז החל מאמצע - סוף שנת 2013 (עד שיוקם מתקן ימי ועד שהשדות יתחילו לעבוד בתפוקה מלאה), ולאור אי ודאות ותקלות בהזרמת הגז הטבעי ממצרים, יש לבחור בחלופה המהירה ביותר להקמת מתקן הקליטה והטיפול בגז הטבעי, כלומר במתקן באתר יבשתי.

עוד מדגישים ברשות כי "כל משק האנרגיה הישראלי יהיה תלוי במתקן הקליטה והטיפול הזה, ולכן הוא צריך להבנות בדרך האמינה והמהירה ביותר".

מנקודת המבט הכלכלית מציינים ברשות כי הנזקים שעלולים להיגרם למשק כתוצאה מדחייה של הקמת המתקן (מתקן ימי יצריך תוספת זמן של כשנה או יותר להקמתו), צפויים להסתכם בכ-5 מיליארד שקל לפחות, בתקופה בה תיאלץ חברת החשמל לעבוד לשימוש בסולר או מזוט.