יש מחיר לחופש: המלצות לבילוי משפחתי זול בחופש הגדול

כשההוצאה על יום בילוי בפארק מים יכולה להגיע ל-700 שקל למשפחה, שווה לחפש את ההנחות ■ "גלובס" מציע שורה של דרכים להעביר את החופש הגדול עם הילדים - ובודק איך אפשר להוזיל אותן

יותר ממיליון ילדים החלו שלשום (ה') את החופש הגדול. הכיף והבידור, לצד הצורך להנעים את זמנם של הנופשים הצעירים, מתבטא היטב בכיס ההורים. למעט בילוי במזגן הקריר בבית, כל בילוי אחר כרוך בהוצאה - מסרט בקולנוע ועד יום בילוי רטוב בפארק מים.

כך, למשל, משפחה בת 4 נפשות תוציא על בילוי בסרט כ-230 שקל: כ-150 שקל על כרטיסים, כ-40 שקל על פופקורן וכ-40 שקל על שתייה.

ביקור בפארק המים שפיים יעסיק אמנם את הילדים הרבה יותר שעות, אבל גם יעלה הרבה יותר. יום בילוי כזה של משפחה בת 4 נפשות יעלה לה, במקרה שתשלם מחיר מלא, כ-640 שקל: הכרטיסים יעלו כמעט 400 שקל, הארוחה כ-200 שקל נוספים וארטיקים לקינוח - עוד כ-40 שקל. לכל אלה, אסור לשכוח, יש להוסיף את מחיר הדלק והחניה.

לכן, מאחר שנזק ממשי לכיס ייגרם בכל מקרה - שווה לפחות לנסות לצמצם אותו ככל האפשר, על-ידי מיצוי ההנחות הניתנות כמעט בכל אתר לפלחים שונים באוכלוסיה.

פארקי מים

דוגמאות-להנחות-לבילוי-בפארקי-המים
 דוגמאות-להנחות-לבילוי-בפארקי-המים

אחת הדרכים החביבות והמשמחות את הילדים הם פארקי המים, ששעתם היפה היא כמובן במהלך הקיץ.

גם לימי הכיף האלה מומלץ להעדיף תכנון על-פני ספונטניות במובן של רכישת כרטיסים מראש.

כרטיס רגיל, יש לציין עולה 90-100 שקל ליחיד, וכרטיס מוזל מגיע לשליש מהמחיר - בעיקר אם נרכש דרך מועדוני הצרכנות השונים.

סדנאות של גופים מסחריים

קניונים ממוזגים הם מפלט פופולרי בחופשת הקיץ, ולפיכך הם נערכים עם תוכניות והפעלות לזאטוטים עם הופעות של אמנים לצד סדנאות יצירה הנערכים במרבית קניוני הארץ - מומלץ להתעדכן באתרים.

לדוגמה: סדנאות בישול על טהרת הקטשופ (היינץ), פעילויות מוזיקליות (תחרות להקות, ריקודים, הצגות מוסיקליות) בסינמול במפרץ חיפה.

אם נחה עליכם ועל ילדכם מוזת היצירתיות, בתי עסק רבים מציעים סדנאות חינם (מתוך הנחה שבכל זאת תקנו משהו):

אוכלים ומבשלים

* איפה: רשת בורגוס-בורגר-בר

מה: הכנה עצמאית של ארוחת המבורגר וקינוח. הסדנה נמשכת שעתיים והמיועדת ל-10 ילדים ולהוריהם.

לפרטים: www.bbb.co.il

* איפה: סניפי רשת הסושיה

מה: הכנת סושי על שלביו. מידי יום ראשון ושישי ב-16:00, לבני 10 ומעלה.

לפרטים: www.hasushia.com

משחקים ומתחרים

* איפה: נמל תל-אביב

מה: "משחקי ילדות" - משחקים קלאסיים (דגמים מוגדלים של דמקה, שש-בש, סולמות וחבלים, דומינו ועוד), טורנירים ומשחקי רחוב באווירה נוסטלגית. לטובת הארנק: חברות משחקים ישווקו את מוצריהן. הנושאים משתנים מידי יום. הפעילות מתחילה מ-18:00.

לפרטים: www.namal.co.il

שעת סיפור

* איפה: רשת סטימצקי

מה: שעות סיפור ומשחקי יצירה (גבס, פליימיס) במתחמי החנויות. לטובת הארנק ספרים וערכות משחק בהנחה.

לפרטים: www.steimatzky.co.il

שמן זית

* איפה: מרכז המבקרים "סבא חביב" בקבוץ פרוד

מה: צביעת כדי שמן, מזיגת שמן זית, הכנת פיתות בטאבון, הדרכה על שמני זית.

לפרטים: 04-6849074

תרבות צ'רקסית

* איפה: ריחנייה וכפר קמא בגליל מה: פסטיבל תרבות הכולל דוכני פעילות, הופעות, סדנאות בישול והיכרות עם מאכלים מסורתיים וכמובן - דוכני מכירה. 16-24 יולי.

לפרטים: www.jabel.org.il

התנדבות

* ג'וינט ישראל מפעילה באמצעות עמ"ן (עיר מתנדבת נוער) פרויקטים על טהרת ההתנדבות המזמינים בני-נוער מכל הארץ להתנדב בפרויקטים אל תוך הלילה לטובת בני-נוער אחרים (ספורט, מוזיקה). פעילות אחרת כוללת התנדבות בבית-קפה שהוקם ביישוב רהט לטובת לימוד אנגלית את ילדי המקום.

לפרטים: 02-5945554

קייטנות: לא רק ביולי

מרבית קייטנות הקיץ פועלות במהלך חודש יולי. גופים אשר השכילו להבין את הפוטנציאל הכלכלי ולשעשע את הילדים גם באוגוסט, מציעים מחזורי קייטנה גם במהלך החודש השני של החופשה.

החברה למתנ"סים מפעילה קייטנות בחלק ממרכזיה ברחבי הארץ, לצד קייטנות במועדוני ספורט ובריכות. התעריף נמוך בכ-600 שקל ממחירי הקייטנות הנערכות ביולי.

אמנות

* איפה: מוזיאון תל-אביב לאמנות

מה: סדנאות אמנות, מפגשים עם אמנים, הנחיות מעשיות ותיאורטיות.

כמה: 1,200 שקל לבוגרי כיתות א'-ד'. 08:30-13:30. (25.7-5.8).

לפרטים: www.tamuseum.com

בישול

רשתות המתמחות בדרך-כלל במכירת מזון וציוד למטבח, מציעות בקיץ לימוד חווייתי והתנסות בסגנונות בישול מגוונים.

* איפה: סניף 4CHEF בתל-אביב

כמה: 800 שקל. ימי א'-ה' 10:00-13:00.

לפרטים: www.4chef.co.il

* איפה: SPICES (תל-אביב, בילו)

כמה: 700 שקל (145 שקל ליום), א'-ה'.

לפרטים: 09:30-12:00, www.spices-center.com

* איפה: מרכזי "לגעת באוכל" ברעננה ובראשון-לציון

כמה: 900 שקל (140 שקל ליום) במחזורים של שבעה ימים, 10:30-13:30.

לפרטים: www.tfood.co.il

גלישה

* איפה: בתי-ספר לגלישה בתל-אביב, נתניה וחיפה.

מה: לימוד יסודות הגלישה

כמה: 800 שקל לשבוע, 1,500 שקל לשבועיים. 08:30-13:30.

לפרטים: www.boardshop.co.il

קוקה-קולה וילאג'

* מה: 3 ימים בכפר נופש גדוש פעילויות מסיבות והופעות לבני-נוער, בסמוך לתל-יצחק. כדי לא לפספס את ההתרחשות בפייסבוק, יקבלו הנופשים צמידים עם משדרים זעירים שיאפשרו להם להתעדכן ולעדכן.

כמה: 200 שקל ו-10 קודים (הנאספים ממוצרי קוקה קולה) כולל שני לילות בחדר ממוזג, ארוחות, פעילויות והופעות. לבני 15-18, מ-14/7.

סרט ופופקורן

22
 22

הבילוי בקולנוע הוא חלק בלתי נפרד מהחופשה לרבים מהילדים. החברים ב"צעצוע של סיפור" ו"שרק" כבר ממתינים על המסך הגדול, ועם תכנון מוקדם, אפשר להוזיל משמעותית את מחירי הכרטיסים (ואפילו את מחיר הפופקורן) מאלה הנקובים בקופה: המחיר הממוצע לכרטיס הוא כ-37 שקל, ולסרט תלת-ממד: 45 שקל.

עבור פופקורן תוסיפו לפחות 20 שקל, וכ-10 שקל לשתייה.

מבצעים בחברות האשראי, הנחות לעמיתי מועדוני צרכנות לצד רכישת מנוי/כרטיסייה יוזילו את מחירי הכרטיסים לכ-20-25 שקל. גם את מחיר הפופוקורן תוכלו להוזיל עם רכישת שוברים מראש (למשל ב"חבר"). הרעיון גם כאן הוא תכנון מוקדם והיערכות עם כרטיסים מבעוד מועד.

משחקי קופסה

הנה מספר רעיונות למשחקים שבכל פעם מחדש מתגלים כמוצלחים, ומהווים מוקד שעשוע נפלא בחיק הבית והמזגן:

המבוך הקסום

משחק מאתגר ומהנה בו המתחרים מצויים במרוץ אחר האוצרות והיצורים המשונים במבוך המשתנה מידי תור. כ-130 שקל (RAVENSBURGER).

עניין של זמן

משחק הדורש מיומנות עין ויד המקבל ממד של זמן: כל אחד מהמשתתפים נדרש להשלים את משימת בניית הקוביות בהתאם לכרטיסיה, תוך הגבלת זמן בהתאם לפור שהטילה הקובייה. כ-130 שקל.

בינגו אלקטרוני

המשחק הוותיק מגיע בגירסה נחמדה ביותר הכוללת כרוז דיגיטלי המציג ומקריא את המספרים בעברית, 36 כרטיסי בינגו ודסקיות לכיסוי המספרים. כ-120 שקל (קודקוד).

חלומות

משחק קלפים מקסים שהומצא בידי ילדה צעירה. המשחק דורש אסטרטגיה וחשיבה שמטרתן להעיר את המלכות הרדומות משנתן ולצבור מלכות גם מהיריב. כ-60 שקל (FOXMIND).

Go Getter

משחק ליחיד. יש להזיז את 9 חתיכות הפאזל כדי ליצור שבילים ומעברים בהתאם למשימות הנדרשות (והמסתבכות) בהן יובא הנסיך בביטחון אל הנסיכה, הפרופסור אל האוצר ועוד. משחק מוצלח ודומה הוא הרפתקה בקוטב (camouflage) שבו, בהתאם למשימות ולדרגות הקושי, יש להתאים את צורות הפאזל לטובת דובי הקוטב והדולפינים. כ-100 שקל (Smart Games).

אובנגו

משחק קופסה מוצלח במיוחד, שמחדד מהירות מחשבה ותפיסה מרחבית. המשחק מתאים לכמה גילים משום שהוא מציע שתי דרגות קושי. כל אחד מהמשתתפים מקבל שתי צורות גיאומטריות ולוח חידון. עליהם ליצור במהירות את הצורה שעל הלוח עם הצורות שקיבלו, כאשר הם מתחרים זה בזה ונגד השעון. חוקי המשחק פשוטים להבנה, והעיצוב המקסים יוצר תחושה של כתב סתרים אינדיאני. כ-100 שקל (קודקוד).

שעת שיא (Rush Hour)

משחק ותיק ומוצלח ליחיד, האמור לחלץ את מכוניתו האדומה מסבך/פקק המכוניות והמשאיות, בהתאם לסידור שמורה הכרטיסייה. משחק מאתגר ודורש חשיבה ותמרון - לקטנים ולגדולים. כ-100 שקל (THINKFUN).

תפוס ת'דרקון

משחק זיכרון מתוחכם שבו מנסה כל שחקן לאסוף את מספר הקלפים הגדול ביותר, על-פי כללים מסוימים. כל משתתף הופך קלפים במטרה למצוא את מירב הקלפים, אך עליו להיזהר מהדרקון או העכביש שיבטלו את כל הצלחותיו. הקלפים מאוירים בהומור, והמוח עובד כל הזמן, גם כדי לזכור וגם כדי לקבל את ההחלטה הנכונה במצב של אי-ודאות. מתאים לבני 6 ומעלה (reiner knizia). כ-50 שקל.