בקרוב: טיסות בעמידה בתוך יבשת אירופה תמורת 20 שקל בלבד

חברת הלואו-קוסט ראיין אייר הודיעה על כוונתה לחנוך בשנתיים הקרובות אזורי עמידה בטיסותיה הקצרות ■ "המושבים יעמדו בכל תקני הבטיחות ויגדירו מחדש מהי יעילות" ■ עוד בתוכנית: תשלום עבור שימוש בשירותים במטוס

מי שחשב שקיצוץ הארוחות בטיסות השכר לחו"ל מהווה עליית מדרגה בקיצוצי השירות בעולם התעופה, עשוי ליפול מהכסא לאור הבשורה הבאה: בקרוב בחברות הלואו-קוסט עשויים גם לוותר על הכסא עצמו.

חברת התעופה האירופית ראיין אייר, מחברות הלואו-קוסט המובילות בעולם, הודיעה היום (ה') על כוונתה להתחיל ולשווק בשנתיים הקרובות כרטיסי טיסה לאזורי "עמידה בלבד" בטיסותיה הקצרות בתוך יבשת אירופה.

מדובר באזורים בהם הכסא יהיה למעשה משטח בזווית קרובה לאנכית, בו יוכלו הנוסעים לחגור עצמם בדרך הדומה לזו המאפיינת את מושבי צוות האוויר בטיסות החברות השונות.

עם הכרזת המהלך זכתה היוזמה לתגובות ספקניות מצד רשות התעופה האזרחית (CAA), שטענה כי היא "אינה משוכנעת באשר ליכולת של שורת הושבה כזו לעמוד במבחני הבטיחות הנדרשים".

בחברה הרגיעו את הספקנים ואמרו הערב: "אנחנו בטוחים מאוד ביכולתם של המושבים החדשים לעמוד בכל מבחני הבטיחות".

בחברה טענו עוד כי חברת בואינג שבמטוסיהם משתמשת החברה "יכולה להביא אדם לירח - ומן הסתם תצלח גם במשימה הזו".

בחברה טוענים כי המחיר הראשוני של מושבים במחלקה החדשה יעמוד על 4 ליש"ט בלבד - לא הרבה יותר מ-20 שקל. עם זאת, לנוסעים שכן יבחרו לנתק עצמם ממושבי העמידה החדשניים מצפה הפתעה לא נעימה - בדרך לשירותים ייאלצו להיפרד מלירה-שטרלינג נוספת בשביל התענוג של עשיית צרכיהם במטוס - מחיר השווה ערך לרבע מכרטיס הטיסה.