נתניהו מבהיר: "ישראל לא תתנצל ולא תשלם פיצויים לטורקיה"

נתניהו בראיון בערוץ 1: "אנו מצטערים על אובדן החיים במשט, אך לא נתנצל - כל השמועות לא נכונות" ■ "זה טוב לאינטרס הישראלי והטורקי לעצור את הידרדרות היחסים" ■ "הפגישה של בן-אליעזר עם שר החוץ הטורקי היתה חשובה מעצם קיומה, הטעות היא שליברמן לא עודכן"

"ישראל לא תתנצל, ולא תשלם פיצוים לטורקיה", כך אמר היום (ו') ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לתוכנית "יומן" בערוץ 1. נתניהו הוסיף, כי "חיילי צה"ל נאלצו להגן על עצמם במהלך משט פעילי הטרור של 'מרמרה' לעזה מהמון שכמעט טבח בהם. אנו מצטערים על אובדן החיים, אך לא נתנצל בפני טורקיה - כל השמועות האלו לא נכונות", לדבריו.

ראש הממשלה הוסיף, כי זה טוב לאינטרנס הישראלי והטורקי לעצור את הידרדרות היחסים בין שתי המדינות, והסביר כי לשם כך שלח את שר התמ"ת בן-אליעזר למפגש עם שר החוץ הטורקי באירופה השבוע.

בראיון, שצולם ביום חול, אמר נתניהו כי לא היה משבר בינו לבין שר החוץ אביגדור ליברמן בנושא השליחות החשאית של בן אליעזר לאירופה. "זה אינטרס לאומי לחפש פתרונות ליחסים עם טורקיה. שר התמ"ת ביקש לסייע בעניין ואמרתי לו - בבקשה תנסה. הטעות היא ששר החוץ לא עודכן בנושא. אבל אני מרגיש שזה מאחורינו והקואליציה לא בסכנה", לדברי ראש הממשלה.

נזכיר, כי היום גם לשכת שר התמ"ת הכחישה את השמועות לפיהן ישראל תתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט, או תפצה את משפחות ההרוגים במשט.

"הפגישה של בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי היתה חשובה מעצם קיומה - טוב שהיה מגע של בכיר שלנו עם בכיר טורקי, וזה מקדם את האינטרס של שתי המדינות. הדבר הנכון כעת לדון בו הוא מדיניות הסגר על עזה - הקלנו את הסגר לסיוע הומניטרי, אבל אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי הפעילות העויינת שם. אני כראש ממשלה צריך לקבל את ההחלטה הנכונה ולדעתי קיבלתי את ההחלטה הזו", אמר ראש הממשלה.

לגבי ועדת טירקל, שבודקת את אירועי המשט לעזה, ושסמכויותיה הורחבו לאחרונה, נתניהו אמר כי "הקהילה הבינלאומית הטיחה בישראל האשמות שונות ומשונות, ולכן הסמכויות של הוועדה הורחבה והיא נועדה לטפל באותן שאלות בינלאומיות. השופט טירקל לא איים בהתפטרות, הוא ביקש להרחיב הסמכויות ואנחנו נענינו", אמר.

לגבי מדיניות הממשלה בעניין גלעד שליט, ראש הממשלה אמר כי "לא עובר יום שאני לא חושב עליו, ולא חושב על דרכי הפעולה הרצויות. הסבל של משפחת שליט איום - 4 שנים החמאס לא נותן אפילו לראות את גלעד, ואני מבין את הסבל והכאב שלהם. אני מבין את הקריאה של ההורים להשיב את ילדם בכל מחיר, אבל כראש ממשלה אני מוכן לשלם מחיר כבד, אבל לא כל מחיר. אנחנו לא מוכנים לשלם מחיר שייגבה חיים של אזרחים ישראלים נוספים", אמר ראש הממשלה.

לגבי המפגש הצפוי עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בשבוע הבא, נתניהו אמר כי "אני מתכוון להעביר לנשיא ארה"ב מסר ברור - אנחנו רוצים להקים פה שתי מדינות שייחיו בישראל בשלום זו עם זו. אנחנו לא מדברים על גבולות ברורים כעת, אבל אנחנו מוכנים ללכת כברת דרך כדי להביא את הדבר הזה לידי מימוש. כל הקואליציה שלי מבינה שהגיע הזמן להיכנס למו"מ עם הפלסטינים, אך הבעיה היא שהצד השני הולך בדרך הפוכה משלנו, דרך הפוכה לשלום".

"איך נעשה שלום, אם המנהיגות הפלסטינית לא מוכנה לשבת עם ממשלת ישראל?" תהה נתניהו. "אני אומר לאבו מאזן דבר מאוד פשוט: אני מוכן לבוא לרמאללה, אני מוכן שתבוא לירושלים - כדי לקדם את המשא-ומתן בין הצדדים, והכדור בידיים שלו", אמר ראש הממשלה לסיכום.