הדליפה במפרץ: "BP רחוקה 'רק' 182 מטר מלעצור את הנפט"

ראש הסוכנות הלאומית לחקר תאונות: "מאמציה של בריטיש פטרוליום לאטום את באר הנפט ולעצור את הדליפה מקדימים ב-7-8 ימים את לוח הזמנים המתוכנן" ■ המניה סגרה בלונדון שבוע חיובי לראשונה מאז החלה הדליפה

מאמציה של חברת בריטיש פטרוליום לאטום את באר הנפט ולעצור את הדליפה במפרץ מקסיקו מתקדמים ומקדימים ב-7-8 ימים את לוח הזמנים המתוכנן. הדד-ליין שבו BP חייבת לאטום את הבאר בבוץ ובמלט עדיין באמצע אוגוסט, והחברה רחוקה "רק" 182 מטר מלאטום את הבאר ולעצור את הדליפה הגדולה בהיסטוריה של ארה"ב, כך אמר היום (ו') טד אלן, העומד בראש הסוכנות הלאומית לחקר תאונות.

"אני לא רוצה לומר עדיין כי בריטיש פטרוליום תצליח לעצור את הדליפה לפני המועד הסופי, כי משמעות הדבר תהיה שאנחנו מורידים את עינינו מהפיקוח על הדליפה, ועלינו לא לצאת בהבטחות אלא לספק את התוצאות בשטח", אמר אלן.

בעקבות הדליפה, שהחלה ב-20 באפריל, נפלטות לים כ-35-60 אלף חביות נפט מדי יום. לא רק שמדובר באסון האקולוגי הגדול ביותר בהיסטוריה, אלא גם אסון למניית BP שאיבדה יותר ממחצית מערכה מאז החלה הדליפה.

עם זאת, יצוין, BP שנסחרת גם בלונדון, סגרה היום שבוע בו רשמה תשואה חיובית לראשונה מ-20 באפריל, והממצאים מהיום עשויים לתמוך בה אף יותר. בשבוע האחרון הסיוע למאמציה של BP בדליפה, ע"י ספינות אחרות, נעצר - וזאת על רקע החשש כי הוריקן אלכס יעבור בשטח הדליפה ויפריע למאמצים - חשש שבסופו של דבר הופרך.