הברוניצקים משיבים אש: כצמן וסגל לא מכירים את אורמת

הברוניצקים משיבים לטענות שהעלתה גזית במכתב העמדה שנשלח ביום חמישי ותוקפים בחזרה את חיים כצמן ודורי סגל ■ "אפשר לראות מה קרה למניה של גזית במשבר ומה קרה למניית אורמת"

"גזית פנו אלינו עם מכתב שבו מועלים רעיונותיהם והצעותיהם בדומה למה שפורסם במכתב העמדה, וקבענו להיפגש בשבוע הבא", אומר יורם ברוניצקי, נשיא אורמת ובנם של יהודה ודיתה ברוניצקי. "היה מפתיע וגם מאכזב לראות שהם העדיפו לפנות לתקשורת. בדרך כלל מקובל שאם אתה רוצה לפתור בעיה, אתה לא עושה זאת על-ידי פניה לתקשורת".

על שלל הטענות שהעלתה גזית בנוגע לתפקודה של החברה והנהלתה בשנים האחרונות אומר יורם כי "גזית הביעה עמדות מאוד נחרצות על פעילות החברה, אולם מה שמאפיין את טענותיה הוא היכרות נמוכה עם תחום הפעילות שלנו וידע על מה שבאמת מתרחש בתוך אורמת".

על הטענות של גזית בנוגע לניהול הפיננסי החלש של אורמת משיבה דיתה ברוניצקי ואומרת כי "העולם עבר בשנים 2008-2009 את אחד המשברים הפיננסים העמוקים בעולם, ולאורמת לא היה שום קושי פיננסי לגייס את המשאבים הנדרשים לפעילותה לכל אורך התקופה הזו. אם מסתכלים על חברות אחרות בתחום האנרגיה, שהיו צריכות בתקופה זו לרדת לבונקר או שהיו זקוקות למזומנים ולקחו הלוואות בריבית של 14%, הרי שאורמת הייתה ערוכה למשבר הזה מבחינת הניהול הפיננסי, שאני מודה שהוא זהיר ולא לוקח סיכונים".

על ירידת שווי מניית אורמת בשנתיים האחרונות אומר יורם, כי "הפעולות האגרסיביות שעשתה גזית נמשכו על-פני מספר חודשים והריצו את מחיר המניה כלפי מעלה, והם עצמם אחראים על חלק מהנזק שנגרם להם, זאת בעוד המהלך הדפנסיבי שעשינו (רכישת מניות אורמת בכ-600 מיליון שקל) נעשה ביום אחד". על כך מוסיפה דיתה, כי "יש לגזית טענות על ירידת שווי וניהול פיננסי נכון, אבל אפשר לראות מה קרה למניה של גזית במשבר ומה קרה למניית אורמת, וזאת עקב ניהול פיננסי נכון".