אופטיבייס השלימה את מכירת חטיבת הווידיאו ב-8 מיליון דולר

בכך, החליטה החברה להיכנס ולהתמקד בתחום הנדל"ן המניב ■ לפי העסקה, אם הכנסות החטיבה יגיעו ל-14 מיליון דולר, הרוכשת, ויטק הצרפתית, תעביר לאופטיבייס 45% מההכנסות‏

‎‎שלושה וחצי חודשים לאחר שדיווחה על מכירת חטיבת הווידיאו שלה, אופטיבייס משלימה את העסקה. מכירת הפעילות הגיעה לאחר שאופטיבייס החליטה להיכנס לתחום הנדל"ן המניב, ובמשך מספר חודשים פעלה בשני התחומים במקביל. במארס האחרון היא הודיעה על מכירת החטיבה לחברת ‏Vitec‏ הצרפתית, תמורת 8 מיליון דולר. כעת, עם השלמת המהלך, היא תתמקד בנדל"ן בלבד.

עם השלמת העסקה, החטיבה הנמכרת תהפוך לחברה-בת בשם "אופטיבייס טכנולוגיות", בבעלות מלאה של ויטק. החברה הצרפתית רכשה את החטיבה במטרה להרחיב את סל הפתרונות שלה בתחום של דחיסת והעברת וידיאו דיגיטלי.

‏‎‎תמשיך בהרצליה

‏‎‎תחת המטריה של ויטק, מאמינים באופטיבייס טכנולוגיות שיוכלו להיכנס גם לשוק הרפואי, בנוסף לשווקים הקיימים, קרי תקשורת, ארגונים ממשלתיים וצבאיים. המרכז של אופטיבייס טכנולוגיות ימשיך לפעול מהרצליה, לצד הסניפים הקיימים בצפון אמריקה ובמזרח. בראש החברה יעמוד ירון קומרוב.

‏"יחד עם אופטיבייס טכנולוגיות, נוכל להציע את סל המוצרים המקיף ביותר לשוקי היעד שלנו", אמר פיליפ וצל, נשיא ומנכ"ל ויטק. "בכוונתנו להמשיך את מאמצי השיווק והפיתוח לשווקים הקיימים של אופטיבייס טכנולוגיות, כמו גם למנף את כוחותינו המשותפים ליצירת פתרונות חדשים למכלול השווקים של ויטק המורחבת".

עסקת המכירה מאפשרת לאופטיבייס לקבל סכום נוסף מעבר ל-8 מיליון דולר. אם החטיבה הנרכשת תניב לוויטק הכנסות של מעל 14 מיליון דולר, אופטיבייס תקבל 45% מההכנסות בתום שנה מיום סגירת ההסכם. ב-2009 הסתכמו מכירות עסקי הווידיאו של אופטיבייס ב-13.1 מיליון דולר, ירידה של 34% לעומת 2008.

שווי השוק של אופטיבייס בנאסד"ק הוא 23 מיליון דולר. החברה, שמנוהלת ונשלטת על-ידי טום וויילר, נכנסה בשנה שעברה לתחום הנדל"ן, לאחר שבעלי המניות שלה אישרו זאת. לאחרונה אישרו בעלי המניות את עסקת המכירה לוויטק, אולם התנגדו להצעה להקצות אופציות נוספות לוויילר.