יעקב שחם דורש יותר תחקירים על טייקונים בערוץ 2

יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה: "בקשת וברשת אין די תחקירים על בעלי הון באופן מכוון, משום שיש מעין קשר שתיקה בין הזכייניות" ■ לוחות השידורים של קשת ורשת אושרו ע"י ועדת הטלוויזיה תוך הסתייגויות

יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, מבקש להרחיב את סמכויות הוועדה שבראשותו.

בדיוני המועצה שנערכו בסוף השבוע דרש שחם להעביר לסמכות הוועדה כל שינוי מתוכנן בלוח השידורים של רשת וקשת. מדובר בסמכות שכיום נתונה בידי הדרג המקצועי של הרשות השנייה.

כמו כן דרש שחם, לצד אישור לוחות השידורים של זכייניות ערוץ 2, כי אלה ישדרו יותר תחקירים על בעלי הון בישראל.

על-פי שחם, בעברו יו"ר ועדת טלוויזיה ברשות השידור, בקשת וברשת אין די תחקירים על בעלי הון באופן מכוון, זאת משום שיש מעין "קשר שתיקה" בין הזכייניות.

"ועדת הטלוויזיה בהחלטתה הביעה הסתייגות מאי-התייחסות של הזכיינים בהעלאת תחקירים בנושאים העומדים על סדר היום הציבורי הנוגעים להון ושלטון וביחס למעורבות גופים עסקיים והשפעתם על נושאים המשפיעים על כלל הציבור", אמר שחם ל"גלובס". "אין לי ספק כי הערוצים המסחריים צריכים לעסוק יותר בתחקירים העוסקים בפעילות הטייקונים בישראל, אשר את חלק גדול מהם ניתן להגדיר כאוליגרכים".

חילוקי דעות עם מנשה סמירה

בישיבה שהתקיימה אישרה ועדת הטלוויזיה את לוחות השידורים של רשת וקשת לחצי השנה השנייה של 2010, תוך הסתייגויות. קשת התבקשה לפרט בדיוק אילו תוכניות היא מתכננת להעלות בחגים, ונדרשה גם להקדים לשידור סדרות דרמה שתוכננו לשנה הבאה.

בתוך כך התפתחו חילוקי דעות בין שחם ובין מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, על תפקידיה של ועדת הטלוויזיה. שחם קבל על כך שבמקרה שבכל חודש בחודשו יבקשו הזכייניות לסטות מתוכנית העבודה כפי שהוגשה - הדבר יועבר להחלטת הדרג הניהולי בראשותם של סמירה וסגניתו לענייני טלוויזיה, איילת מצגר.

לדברי שחם, יש להעביר לידיו את ההחלטה על כך. "אין להם את המנדט", אמר שחם, "מי שקובע זה ועדת הטלוויזיה, אליה חייבים להגיע דברים מהותיים". הצעתו נדחתה לפי שעה.

מרשת ומקשת לא נמסרה תגובה לדברים.