שרת האוצר בצרפת: מבחני הלחץ יראו שהבנקים באירופה חזקים

השרה, קריסטין לגרד ( Christine Lagarde ), ציינה כי תוצאות המבחנים יפורסמו בסמוך ל-23 ביולי ■ "אני לא מודאגת בנוגע לבנקים בצרפת", הוסיפה

לקראת פרסום תוצאות "מבחני הלחץ" של מדינות באיחוד האירופאי לבנקים גדולים ביבשת, משגרת היום (א') שרת האוצר הצרפתית אמירה אופטימית. תוצאות מבחני הלחץ יראו שהבנקים באירופה "בריאים וחזקים", אמרה השרה.

ב-2009 ביצעה ארה"ב מבחני לחץ לבנקים במטרה לבדוק כיצד הם יתמודדו עם המשך המשבר, או אפילו עם העמקתו. כעת באירופה החליטו לבצע מבחנים דומים.

השרה, קריסטין לגרד ( Christine Lagarde ), ציינה כי תוצאות המבחנים יפורסמו בסמוך ל-23 ביולי. "אני לא מודאגת בנוגע לבנקים בצרפת", הוסיפה.

לפני כשבועיים אמר בכיר באיחוד כי "מה שאמריקנים עשו לא היו מבחני לחץ אמיתיים, אלא סוג של בדיקה לצורך העברת כספים למערכת". המבחנים יערכו תחת פיקוח של מומחים בינלאומיים ותחת ועדה מיוחדת של מומחים באירופה (CEBS). השלב הראשון במבחנים יכלול כ-25 בנקים והשלב השני יכלול הרבה יותר, ככל הנראה כ-60 בנקים.

"אנחנו נבצע 'מבחני לחץ' בכל מוסד בנקאי ונפרסם את התוצאות למרות שאינני יודע את עומק המידע שנפרסם לציבור, לדוגמה האם יפורסמו כל השאלות שנשאלו המוסדות", ציין נשיא צרפת, ניקולה סרקוזי עם פרסום ההחלטה על המבחנים. "מה שחשוב כעת הוא שיש לנו שקיפות מקסימאלית" אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "אם יש לנו משהו להסתיר, זה ימצא את דרכו החוצה לשווקים בטווח הבינוני-ארוך ממילא", הוסיפה מרקל.