כתב אישום: ניסה להדביק את מחשבי קומברס בסוס טרויאני

ולאדי שאולוב מואשם בעבירות של חדירה לחומר מחשב, פגיעה בפרטיות, האזנות סתר, זיוף ועבירות נוספות

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (א') לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום כנגד ולאדי שאולוב (21) מאור-עקיבא, בגין פרשה של השתלת סוסים טרויאניים למחשבים וביצוע עבירות מחשב נוספות כלפי מספר רב של קורבנות.

שאולוב מואשם ב-3 אישומים בעבירות של חדירה לחומר מחשב, פגיעה בפרטיות, האזנות סתר, זיוף ועבירות נוספות.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד חיים ויסמונסקי, עולה כי שאולוב ערך תוכנת סוס טרויאני מתוחכמת שהושתלה במסווה של קובץ תמים, המסוגלת לתעד הקלדות מקלדת של המחשבים שאליהם הוחדרה, לקבל ולהעביר בזמן אמת שיחות המתבצעות בתקשורת בין מחשבים ולתעד את כל ה"חלונות" הפתוחים במחשב הנגוע.

בין התכנים שהועתקו ממחשבי הקורבנות על-ידי הסוס הטרויאני היו סיסמאות לחשבונות בנק באינטרנט, לדואר האלקטרוני, ל-icq ו-MSN MESSENGER, פרטי כניסה למנויים וחשבונות אישיים באתרי אינטרנט שונים, תיעוד תכתובות מיילים וכתיבת מסמכים בתוכנת Word.

החקירה בפרשה החלה לאחר שאנשי חברת קומברס הגישו תלונה למשטרה בגין ניסיון הדבקה של אחד ממחשבי החברה בסוס הטרויאני. מנגנוני אבטחת המידע בחברה מנעו את דליפת המידע מתוך מחשב החברה, ולאחר מכן נערכה בדיקה פנימית בחברה לאיתור מקורות החדירה.

במהלך החקירה התברר כי הנאשם פועל באמצעות חשבונות דואר אלקטרוני בחו"ל, ונדרשה עזרה משפטית מול הרשויות האמריקניות.

במסגרת החקירה המשטרתית הגלויה, לאחר מעצרו של שאולוב, התגלה כי במחשבו של שאולוב נמצאו כלי פריצה רבים למחשבים, רישיונות נהיגה סרוקים מזויפים. כן נמצא כי במקרה אחד שאולוב השתלט על חשבון פייסבוק של אדם אחר, וסחט ממנו 500 שקל בתמורה ל"שחרור" הסיסמה שלו לפייסבוק.

בפרקליטות מציינים כי חשיפת עבירות מחשב היא קשה ומורכבת במיוחד, בגלל התחכום הרב שבפעילות הנאשמים, בגלל העובדה שהראיות האלקטרוניות נדיפות ועשויות להימחק או להשתנות במהירות, ובגלל העובדה שחקירה ברשת האינטרנט היא מטבעה חוצת גבולות ומחייבת פעולות מורכבות ומהירות של עזרה משפטית בין מדינות.