המכירה הגדולה: הזרים מכרו מניות ב-790 מ' ד' בחודש מאי

בין מארס למאי מימשו תושבי חוץ מניות בבורסה בת"א בסך של כ-1.380 מיליארד דולר ■ ההשקעות נטו של תושבי החוץ באג"ח ממשלתיות ומק"מ הנסחרות בבורסה בת"א הסתכמו ב-680 מיליון דולר

בנק ישראל מפרסם היום (ב') כי בחודש מאי חלה עלייה בהיקף המימושים נטו של תושבי חוץ במניות בת"א, לצד המשך ההשקעות באג"ח ממשלתיות. היקף המימושים שביצעו תושבי החוץ במניות ישראליות הסתכם נטו בכ-790 מיליון דולר, בהמשך למימושים של כ-250 מיליון דולר בחודש אפריל ושל 340 מיליון דולר במארס, כך שבשלושת החודשים האחרונים מימשו תושבי חוץ מניות בבורסה בת"א בסך של כ-1.380 מיליארד דולר .

עיקר המימושים התרכזו בענף הכימיה ובענף התיקשורת ושיקפו, בין היתר, התאמות תיקים של המשקיעים לסיווג החדש של ישראל כמדינה מפותחת במדדי ה-MSCI החל מה-26 במאי. במקביל מימשו תושבי חוץ מניות ישראליות הנסחרות בחו"ל בכ-280 מיליון דולר.

ההשקעות נטו של תושבי החוץ באג"ח ממשלתיות ומק"מ הנסחרות בבורסה בת"א הסתכמו ב-680 מיליון דולר, מזה כ-900 מיליון דולר השקעות במק"מ שקוזזו חלקית במימושים נטו של כ-210 מיליון שקל באג"ח ממשלתיות. באג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל נרשמו מימושים נטו של כ-230 מיליון דולר.

עם זאת ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל בחודש מאי באמצעות הבנקים הסתכמו בכ-400 מיליון דולר, כאשר עיקר ההשקעות התרכזו בענף הטכנולוגיה העילית.

ההשקעות של תושבי ישראל במניות בחו"ל הסתכמו בכ-270 מיליון דולר ואלו קוזזו במימושים נטו של כ-240 מיליון דולר ע"י המשקיעים המוסדיים.