סין מאטה: שפל של 15 חודשים בפעילות מגזר השירותים

הצמיחה במכירות כלי הרכב במדינה התמתנה ל-11% לעומת צמיחה של 25% במכירות במאי ■ כלכלנים מעריכים: "נראה כי קצב הגידול בסין ייאט ל-8% ברבעון הרביעי של השנה"

מכירות כלי הרכב בסין התמתנו ביוני ומדד הפעילות במגזר השירותים שם ירדה לרמתה הנמוכה ביותר מזה 15 חודשים. כך עולה מנתונים שפורסמו היום (ב') בסין ואשר מעידים על הצטננות הכלכלה המובילה את הצמיחה העולמית.

רכישות כלי רכב להובלת נוסעים צמחו ב-10.9% לעומת היקף הרכישות שנרשם אשתקד, זאת לעומת זינוק של 25% שנרשם במאי. ומדד הפעילות במגזר השירותים הסיי ירד ל-55.6 נקודות לעומת 56.4 נקודות.

הנתונים שפורסמו היום מצטרפים לנתונים חלשים נוספים ליוני כגון מדד הפעילות הייצרנית, זאת לאחר שהממשלה הסינית ביצעה מהלכים לשם עצירת הספקולציות בתחום הנדל"ן וכאשר השפעתה של תוכנית החילוץ הצטמצמה. ההאטה בפעילות הכלכלית בסין עשויה להוביל את קובעי המדיניות לעקב את חזרה למדינות שקדמה למשבר.

"נראה כי קצב הגידול בסין ייאט ל-8% ברבעון הרביעי של השנה, כאשר מירב הסיכונים הם להאטה חדה אף יותר" אמר פול קאווי, כלכלן ב-Macquarie Securities בהונג קונג והוסיף "הממשלה תהיה מודאגת ועשויה להקל את מדיניותה הקשיחה".

נציין כי בשבוע שעבר פורסם נתון הצמיחה בתמ"ג ברבעון הראשון אשר הפתיע לטובה כאשר הצביע על כך שסין צמחה ב-11.9% לעומת הצמיחה ברבעון הראשון של 2009, נתון זה הצביעה על הצמיחה בקצב המהיר ביותר מזה קרוב ל-3 שנים. ולמרות זאת החליטו כלכלני גולדמן זאקס לקצץ את תחזית הצמיחה של סין ל-2010 ל-10.1% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 11.4%.