סיכום חצי-שנתי ברשתות האופנה: עלייה של 1.7% בפדיונות

ריס: בחודש יוני נרשמה ירידה של 2.2% בפדיונות ■ האבק הבינלאומי של H&M מתחיל להתפזר - בחודש יוני נרשמה עלייה מתונה בפדיונות של קניון עזריאלי וירידה בפדיונות של קניון מלחה

המחצית הראשונה של שנת 2010 הסתיימה ללא בשורות לרשתות האופנה וההנעלה. לפי מערכת ריס, בין ינואר ליוני 2010 נרשמה עלייה של 1.7% בלבד בפדיון של 1,380 חנויות אופנה והנעלה זהות של הרשתות החברות במערכת ריס.

חנויות אופנת הנשים רשמו עלייה של 3.2%, ואילו חנויות אופנת הגברים רשמו ירידה של קרוב ל-1%. יחד עם זאת, הפדיון למ"ר של חנויות הגברים עדיין גבוה ב-11% מהפדיון הממוצע של חנויות הנשים.

בהיבט הפדיונות, החנויות המציעות אופנת גברים ונשים יחד מצביעות על מגמת שיפור ורושמות במחצית עלייה של 5.7% בפדיונות, זאת למרות שהפדיון הממוצע למ"ר עדיין נמוך מהחנויות בנפרד.

הקניונים והמרכזיים המסחריים שהובילו את העלייה בפדיונות במחצית הראשונה שלך השנה הם קניון עזריאלי (14.6%), ביג פולג (10.3%), הסיטי אשדוד (10%), קניון מול הים (6%) וקניון רחובות (4.2%). עליות נרשמו גם בגרנד קניון ובקניון אבנת (3.3), בקניון הנגב (2.2%) ובקניון רמת-אביב (0.4%).

לעומת זאת, המרכזים שרשמו ירידה בפדיונות האופנה במחצית הראשונה של השנה הם קניון מרגלית השרון (10%-), קניון רננים (6%-), קניון חולון (4.4%-), קניון מלחה (4%-) וקניון איילון (2%-).

רשתות אופנה רבות העידו במהלך החודש האחרון כי התנועה בקניונים דלה יחסית והמכירות לא מתעוררות. נתוני מערכת ריס מאששים את התחושה הזאת. לפי ריס, בחודש יוני נרשמה ירידה של 2.2% בפדיונות חנויות אופנה והנעלה זהות בקניונים.

בהיבט הזה, גם מכירות ה"שוקינג סייל" שנערכו בקניוני עזריאלי, ואשר הביאו לגידול של 50%-100% בפדיונות בהשוואה לממוצע המכירות באותו החודש, לא הועילו במיוחד.

גם האבק הבינלאומי של רשת H&M, שהביא עד כה לגידולים מרשימים בפדיונות החנויות הפועלות בסמיכות לרשת השבדית, מתחיל להתפזר. ביוני האחרון נרשמה עלייה של 2.8% בלבד ברשתות ריס בקניון עזריאלי, לעומת גידולים של יותר מ-40% שנרשמו לאחר כניסת H&M לקניון.

"אני חושב ש-H&M עובדת מצוין אבל צריך לבדוק את כל היתר ולראות אם חלה הרעה בגידול המטורף שהיה עד חודש מאי. עדיין יש עלייה מאוד משמעותית במספר המבקרים בקניון שמשליכה על הפדיונות", אומר מנכ"ל מרכז עזריאלי, ארנון תורן.

בקניון מלחה נרשמה בחודש יוני ירידה של 13% בפדיונות האופנה וההנעלה, חודש שהביא להרעה בפדיונות הקניון בכל המחצית הראשונה השנה שרשמו, כאמור, ירידה של 4%.

מערכת ריס מכסה 2,280 חנויות בתחומי האופנה וההנעלה ושונות. בקרוב תרחיב ריס את המערכת גם לתחום בתי-הקפה והמסעדות.