ציון דרך: אוכלוסיית הסלולר בעולם מגיעה ל-5 מיליארד

על-פי נתוני חברת המחקר 168 מיליון טלפונים סלולריים חדשים חוברו לרשתות הסלולריות בעולם ברבעון הראשון של שנת 2010

מספר מנויי הסלולר בעולם צפוי להגיע השבוע ל-5 מיליארד, עובדה המהווה ציון דרך משמעותי עבור התעשייה - כך מעריכים בחברת המחקר The Mobile World. הדחיפה המשמעותית בתחום הגיעה לאחרונה ממדינות עם כלכלה מתפתחת כמו סין והודו וכן מבעלות כפולה ואף משולשת על מכשירי סלולר בארצות צפון אמריקה, אירופה ואף בישראל.

על-פי נתוני חברת המחקר 168 מיליון טלפונים סלולריים חדשים חוברו לרשתות הסלולריות בעולם ברבעון הראשון של שנת 2010, כך שבסופו של הרבעון עמד מספר הטלפונים הסלולריים הפעילים בעולם על 4.82 מיליארד.

דחיפה מהודו וסין

על-פי שיעורי הצמיחה בארצות המתפתחות, מעריכים בחברה כי בשבוע הראשון של יולי, עם תחילת הרבעון השלישי של השנה, יעבור מספר הטלפונים הסלולריים את ה-5 מיליארד. "זה הימור די בטוח להגיד שהיום או מחר יחזיק בידו אדם מסוים את הטלפון הסלולרי ה-5 מיליארד וזה יקרה, ככל הנראה, בהודו", אמר ג'ון טייסו, אנליסט ב-The Mobile World.

ברבעון הראשון של 2010, היוו המנויים החדשים בסין ובהודן יותר ממחצית ממנויי הסלולר החדשים ברחבי העולם, כשבמדינות המפותחות עמד נתון זה על 4.6% בלבד. "הסלולר הופך ממותרות לצורך עבור האנשים בסין ובהודו. מגמה דומה אנחנו יכולים לראות גם באפריקה", אומר טייסו.

נכון לסוף הרבעון הראשון של 2010, שיעור החדירה של הטלפונים הסלולריים בעולם עמד על 71% והוא צפוי לעלות ל-73% בתום הרבעון השני. על-פי הערכת The Mobile World, מספר הטלפונים הסלולריים הפעילים ישתווה למספר התושבים על פני כדור הארץ במהלך שנת 2014, אם כי החלוקה עדיין לא תהיה ביחס של מכשיר לכל אדם. זאת, לאור העובדה שרבע מכ-5 מיליארד המכשירים הפועלים כיום בעולם נמצאים בידיהם של אנשים המחזיקים בבעלות על יותר מטלפון סלולרי אחד.