קק"ל התלוננה ללשכת עוה"ד על ניגוד עניינים של משרד ש. הורוביץ

טוענת כי משרד עוה"ד ש. הורוביץ, שטיפל בתיקיה, פועל בניגוד עניינים - כיוון שעו"ד שוקי חורש, שותף בכיר במשרד, מייצג את השר שלום שמחון במסגרת ההתדיינות המשפטית הנוגעת להליכי התמודדותו לתפקיד יו"ר קק"ל

המאבק בין הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) לבין משרד עורכי הדין ש. הורוביץ עולה מדרגה. בעקבות טענותיה של היועצת המשפטית של קק"ל כי משרד ש. הורוביץ מצוי בניגוד עניינים, מאחר שהוא מייצג את קק"ל מזה מספר שנים בתיקים עקרוניים - ובמקביל מייצג בימים אלה את שר החקלאות שלום שמחון בהליך שעניינו פרוצדורת בחירתו למועמד לתפקיד יו"ר קק"ל - הגיש יו"ר ועד העובדים בקק"ל, גיל פנר, תלונה משמעתית נגד משרד ש.הורוביץ למחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין.

"לאחרונה נודע לי כי משרד ש. הורוביץ מייצג את קק"ל במספר עניינים מהותיים", כתב גיל פנר, יו"ר ועד עובדי קק"ל, לעו"ד דורון ברזילי, יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, "ובה בעת אף מייצג תביעות כנגד קק"ל בעניינים מהותיים אחרים. קק"ל הינה גוף ציבורי הפועל למען איכות הסביבה ופיתוח הקרקע, ואף ראוי שקופתה הציבורית לא תהיה הפקר וייצוגה יתנהל ללא כל דופי, משוא-פנים וחשדות לניגודי עניינים. אי לכך מצאתי לנכון להפנות אליך את הדברים המעוררים שאלות אתיות, לטיפולך המסור".

אובדן אמון

התלונה האתית מתבססת על הוראה הקבועה בכללי האתיקה של הלשכה, ולפיה "בעניין שצד בו הוא לקוח קבוע של עורך הדין, לא ייצג עורך הדין צד אחר, גם אם באותו עניין אין עורך הדין מייצג את הלקוח הקבוע".

לדברי היועצת המשפטית של קק"ל, עו"ד יהודית פסטרנק, "הוראת סעיף זה ברורה, וקובעת כי לא ניתן לייצג כל צד, שבו צד לאותו הליך הוא לקוח קבוע של עורך הדין, וזאת ללא קשר האם עורך הדין נמצא בצד 'כנגד' עמדתו של הלקוח הקבוע".

מוועדת האתיקה של מחוז תל-אביב נמסר כי התלונה התקבלה והיא נמצאת בטיפול.

ממשרד ש. הורוביץ נמסר ל"גלובס" בתגובה כי הם אינם מכירים כל מכתב כזה. במשרד ש. הורוביץ דחו את טענותיה של היועצת המשפטית של קק"ל, יהודית פסטרנק.

במכתב תשובה ששיגר אליה השבוע עו"ד שוקי חורש, שותף בכיר ממשרד ש. הורוביץ, נרמז כי הטענות מצד קק"ל הן תוצאה של המאבק הפוליטי המתחולל סביב הבחירות לתפקיד יו"ר קק"ל: "משרדנו לא פעל, ואינו פועל, בניגוד עניינים - וגם לא במסגרת טיפולו בתיקי קק"ל. הופתענו מאוד מטענתך לפיה התברר כי 'משרדנו מייצג היום צדדים בהליכים בהם הקק"ל הם צד'. אנו מצרים על הדברים במכתבך לעניין אובדן אמון. העיתוי בו הועלו טענות אלה לראשונה ובכתב מעורר תחושה לא נוחה, בלשון המעטה, בדבר המניע שעמד בבסיס העלאתן".