השביתה בבינלאומי נמשכת: העובדים לא קיבלו משכורות

לאור הלנת השכר בבנק, החליטו העובדים לשלוח למנכ"ל הבנק, סמדר ברבר צדיק, מכתב אליו צורפו מוצרי מזון בסיסיים ■ "היות ולמדנו לדעת כי בניגוד ל-3000 עובדי הבנק, את דווקא קיבלת את משכורתך הצנועה ב-1 לחודש לחשבונך, רצינו לברך אותך"

השביתה בבנק הבינלאומי צפויה להימשך גם מחר. היום (ב') נערכה פגישת משא ומתן נוספת בין נציגי העובדים לבין נציגי ההנהלה אולם השיחות שהתקיימו לא הביאו להתקדמות בתהליך. גם הפגישה שהתקיימה אחה"צ עם המנכ"ל, סמדר ברבר צדיק, לא הובילה להתקדמות כלשהי.

עקב המבוי הסתום אליו נקלעו השיחות, החליטו כאמור העובדים להמשיך בשביתה גם מחר. השביתה בבנק נמשכת מזה חמישה ימים רצופים.

ארגון העובדים בראשותו של חנוך ליבנה טוען כי נציגי ההנהלה שלוקחים חלק בדיון אינם בעלי סמכות להחליט כל החלטה ולכן הישיבות הן חסרות טעם. עוד הוסיפו נציגי העובדים כי על אף שהנהלת הבנק מודה כי נערכו מספר הפרות הסכמים (הן בתחום של ההצדה לבל"ל והן בתחום של העסקת סטודנטים בבנק פאג"י), ההנהלה אינה מוכנה למסור את הנתונים לעובדים.

יוזכר כי עד עתה לא קיבלו עובדי הבנק הבינלאומי את שכרם לחודש יולי וזאת כי הנהלת הבנק דורשת לנכות מראש את ימי השביתה של חודש יולי על אף שלא ניתן לדעת בשלב זה כמה ימים תימשך השביתה. יחד עם זאת, מנהלי הבנק הבכירים, הסמנכ"לים והמנכ"ל, קיבלו שכר במועד.

לאור הלנת השכר בבנק, החליטו עובדי הבנק לשלוח למנכ"ל הבנק, סמדר ברבר צדיק, מכתב אליו צורפו מוצרי מזון בסיסיים. במכתב ציינו העובדים: "היות ולמדנו לדעת כי בניגוד ל-3000 עובדי הבנק, את דווקא קיבלת את משכורתך הצנועה ב-1 לחודש לחשבונך, רצינו לברך אותך. אנו יודעים כי ההוצאות המשפחתיות בחודשי יולי אוגוסט הן רבות: קייטנות, בילויי הילדים שבחופשה ועוד. אנו שמחים לדעת כי נמצא פתרון כלכלי הולם לך ולמשפחתך ושחלילה לא תפלו לנטל על שלטונות הסעד.

"אנו שמחים גם כי הפתרון כולל גם את משפחות הסמנכ"לים בבנק. אנו שמחים עבורכם שמחת אמת, כי כידוע לך, בבנק הבינלאומי כולנו משפחה אחת, ואם בן/בת משפחה אחד מצליח - כולנו מחזיקים לו אצבעות (אפילו אם ההצלחה שלו קשורה לעושק של כולנו). נראה לנו שעם ההתנהגות הניהולית שלך עוד תגיעי רחוק (תמיד תוכלי לשנות את שמך לסמדר יונס). ליתר בטחון, אנו שולחים חבילת מוצרי יסוד לך ולמשפחתך - שלא יחסר. תאכלו ותשבעו."

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה כי "היום, בתום מו"מ ממושך שבו הוצע לועדים כי לפנים משורת הדין ידחה ניכוי השכר בגין ימי השביתה לחודש הבא ובכך יתאפשר תשלום מיידי של משכורת יולי, ובמקביל יימשך המו"מ האינטנסיבי תוך חזרה מלאה לעבודה, החליטו הועדים להמשיך ולשבות. ההנהלה מתנצלת בפני הלקוחות על אי הנוחות".