בשורה לנהגים: כספומט "דרייב אין" - בלי לצאת מהרכב

הכספומט החדש - של בנק לאומי ■ הבשורה משמעותית במיוחד לציבור הנהגים בעלי המוגבלויות ■ כמה זמן נעמוד בפקק בדרך לכספומט? זאת כבר שאלה אחרת

התופעה מוכרת לכולנו: המזומנים נגמרו, וכל הכספומטים בסביבה נמצאים על כביש ראשי. משיכה של 20 שקל הופכת למבצע צבאי שבו חייבים להשתתף שני אנשים - האחד שינהג, יגן על האוטו בחירוף-נפש מפני פקחי החניה ויתעלם בגבורה מצפצופי הנהגים שמאחוריו או מהעובדה שהוא חוסם תחנת אוטובוס; והשני - ש"יקפוץ" לכספומט, יעמוד בתור ויחזור במהירות האפשרית לרכב, שהספיק לעשות כבר 3 סיבובים. וכל זה עוד לפני שמדברים על בעלי מוגבלויות, שעבורם יציאה מהרכב היא אתגר רציני שיכול לארוך זמן רב; או, להבדיל, על הורה עם תינוק.

ובכן, לפחות אם להאמין להודעה של בנק לאומי, לא עוד: הבנק בישר היום (ג') לציבור הנהגים - ובפרט לציבור הנהגים בעלי המוגבלויות - כי "תוך מספר חודשים" יוקם בישראל כספומט הדרייב-אין הראשון.

הכספומט יספק נגישות לאשנב הבנק מתוך כלי הרכב של המשתמש. השיטה מנגישה בצורה משמעותית את שירותי הבנק למשתמש בכלל ולמשתמשים עם מוגבלויות בפרט.

הכספומט יוקם באזור תל-אביב כפיילוט, ובהתאם להצלחתו יוקמו מכשירים נוספים בפריסה ארצית.

בנק לאומי הרים את הכפפה שזרק לכל הבנקים ח"כ אילן גילאון (מרצ), יו"ר ועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לענייני נגישות. גילאון, בעל נכות בעצמו הפועל רבות למען זכויות הנכים בישראל, ביקש מהבנקים לבחון הקמת כספומטים ללא יציאה מהרכב, ונענה בחיוב עד כה רק על-ידי בנק לאומי.

במסגרת השירות יוכלו הנהגים למשוך ולהפקיד מזומן, לקבל מידע בנקאי ולברר את יתרת החשבון שלהם.

גליה מאור, מנכ"לית הבנק, כתבה לח"כ גילאון: "הרעיון להפעלת כספומט דרייב-אין קסם לנו מאוד, וכמי שהיו חלוצי מכונות משיכת המזומנים בישראל, החלטנו להרים את הכפפה. כבר בזמן הקרוב נתחיל בשלבי התכנון וקבלת האישורים המתאימים לשם הצבת הכספומט, ובהתאם לתוצאות הפיילוט נחליט לגבי המשך פריסת כספומטים דומים במקומות נוספים בהמשך".

כעת יש לקוות שיתר הבנקים יילכו בעקבות בנק לאומי, ובינתיים, ככל מכשירי הכספומט, גם זה שמיועד לנהגים ישרת את לקוחות כל הבנקים. כמה זמן נעמוד בפקק בדרך אל הכספומט? זו כבר שאלה אחרת.