טבע: עד כה הודיע טורקי אחד שיפסיק לקחת תרופות שלנו

טבע עורכת שינוי ארגוני, במסגרתו יסיים חיים הורביץ את תפקידו כראש חטיבת TIG ■ החברה: הפעילות בטורקיה בסדר גמור

שינויים ארגוניים בטבע : חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם מארגנת מחדש את החטיבות הגיאוגרפיות שלה ומבטלת את חטיבת TIG (רש"ת: Teva International Group), שבראשה עמד עד היום חיים הורביץ, בנו של היו"ר לשעבר וממייסדי החברה אלי הורביץ. טבע מנוהלת על ידי שלמה ינאי.

עד היום חילקה טבע את העולם לשני קבוצות: ארה"ב ושאר העולם. מהיום, טבע מתייחסת לאמריקה הצפונית ואמריקה הדרומית כמקשה אחת, כאשר ביל מארת', מנכ"ל טבע צפון אמריקה, יהיה אחראי גם על אמריקה הלטינית.

בנוסף, טבע מפצלת מבחינה גיאוגרפית גם את הניהול באסיה. עד היום טבע כללה תחת מטריה אחת את הפעילות באסיה עם רוסיה, מזרח אירופה, טורקיה וישראל, ואילו מהיום יעמוד אלן אוברמן בראש טבע רוסיה, חטיבה שתכלול גם את מזרח אירופה, ישראל וטורקיה.

בתשובה לשאלת "גלובס" על פעילות טבע בטורקיה לאור אירועי המשט לעזה, אמר דובר החברה יוסי קורן: "הפעילות בטורקיה בסדר גמור. קיבלתי מייל אחד מבחור חולה שאמר שהוא לא ייקח את התרופות שלנו יותר; איחלתי לו בריאות. זה לא פשוט להיות שם ישראלי אך אין שם שינוי מהותי או פגיעה בהכנסות שלנו".

- האם חיים הורביץ עוזב לחלוטין את טבע?

"לא. כרגע הוא עובד יחד עם שלמה ינאי על משימות אסטרטגיות משותפות ולימים הוא יקודם לתפקיד אחר, שיתבהר בעוד כחודש".

במסגרת השינוי הארגוני, תעמוד אילנה נחום זילברבג בראש החטיבה האסיאתית, והיא תנהל את סין, הודו ודרום מזרח אסיה. את החטיבה ביפן תנהל ציפי עוזר ערמון. במערב ומרכז אירופה אין כל שינוי ובראש החטיבה ימשיך לעמוד ד"ר ז'ראר ון אודייק.