הארגון האירופי למען עזה: במשט הבא יהיו 9,000 פעילים

בהודעה שפרסם היום ארגון "הקמפיין האירופי להסרת המצור" נטען כי אלפי בני אדם מכל רחבי העולם הביעו נכונות ליטול חלק ב"משט החופש 2", שצפוי לצאת לכיוון עזה בשבועות הקרובים ■ "המספרים רק עולים מדי יום"

נערכים למשט הבא: אחרי לא מעט דיווחים על כוונתם של מספר ארגונים הומניטריים לשלוח "משט חופש" נוסף לכיוון רצועת עזה, הודיע היום (ג') ארגון "הקמפיין האירופי להסרת המצור מעל עזה" היושב בבריסל כי המשט מתוכנן לצאת בשבועות הקרובים, וכי הוא יכלול לא פחות מ-7 ספינות ו-9,000 משתתפים.

"המשט יכלול הפתעות לצד הישראלי", נטען בהודעה של הארגון. "התקבלו אלפי בקשות להצטרף למשט מכל רחבי העולם. נצא לדרך בשבועות הקרובים". הארגון הודיע לפני כשלושה שבועות כי בכוונתו לארגן משט נוסף לעבר עזה, בשם "משט החופש 2". מאז, לטענת בכיריו, נרשמו למשט כ-9,000 בני אדם. "המספרים רק עולים מדי יום", נמסר בהודעתם.

"אחרי המונדיאל יחודשו המשטים"

"המשתתפים הודיעו כי בכוונתם להצטרף למשט, למרות ההשתלטות האלימה של חיל הים הישראלי על המשט הקודם", נמסר עוד בהודעת הארגון. "רצונם של המשתתפים במשט ליטול בו חלק מוכיח עד כמה הם נחושים לשבור את המצור על רצועת עזה". לדברי אנשי הארגון, ההיענות העצומה להצטרפות למשט "דוחה את יציאתו לדרך במספר ימים".

בישראל ממשיכים לעקוב אחר הדיווחים בעולם על התארגנויות כאלה ואחרות של משטים המתוכננים לצאת לרצועת עזה. אחרי שהמשטים מאירן ומלבנון כבר בוטלו, הודיע בשבוע שעבר בכיר חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר כי "בתום המונדיאל יחודשו המשטים לכיוון ישראל".