השביתה שלא נגמרת: סניפי הבינלאומי סגורים עד יום חמישי

ביום ה' תיערך אסיפת הסברה ובה ישתתפו כ-2,000 מעובדי הבנק הבינלאומי ■ יו"ר ארגון העובדים: "מעולם לא ידענו שפל כזה ביחסי העבודה בבנק אך מעולם לא היינו נחושים יותר במאבקנו"

בעל השליטה בקבוצת הבינלאומי 5 , צדיק בינו, צריך להתחיל לדאוג: עובדי הבנק הבינלאומי הודיעו היום (ג') כי השביתה שאמורה הייתה להסתיים כבר לפני יומיים, תימשך לפחות עד יום ה' הקרוב. אז צפויים 2,000 פקידים בבנק להגיע אל גני התערוכה, לאסיפת הסברה שכמוה לא הייתה מאז שנת 2007. אז, יו"ר ועד הפקידים, חנוך לבנה, עלה על הבמה והציג "מופע בובות", שתיאר את מנהלי הבנק כבובות על חוט של בעל השליטה.

ואם זה לא מספיק לכאב הראש של צדיק בינו, היום הודיעו גם עובדי בנק אוצר החייל, מקבוצת הבינלאומי, שהם פותחים בשביתה "ללא הגבלת זמן" החל ממחר. העובדים בראשות יו"ר הוועד יצחק נעמן, דורשים להצמיד את תנאי העסקתם לאלה של עובדי הבינלאומי. נעמן טוען כי למרות פגישת מו"מ רשמית בעניין, בפועל הוא זוכה להתעלמות מצד ההנהלה. בהנהלה מסרו מנגד כי הוועד שובר את הכלים מוקדם מדי, וכי דרישות השכר שהעלה "אינן סבירות ואינן מקובלות.

בחזרה לבינלאומי: פקידי הבנק שובתים במחאה על האופן הדיפרנציאלי שבו מחולקים הבונוסים לעובדים, כך שעובד אחד יכול לקבל פי 3 מהעובד השני מבלי שניתן יהיה לדעת מה הסיבה לפערים. עוד הם מוחים על שיווק אגרסיבי מדי לכאורה של מוצרים פיננסיים ללקוחות הבנק, כשבדרך הבנק חושף לנגד כל עובדיו מה גובה ההכנסות ממכירות של כל עובד ועובד. בוועד מגדירים את הדבר "רשימות בושה". בהנהלה טוענים כי רק המנהלים בלבד חשופים להכנסות העובדים.

מהבנק הבינלאומי נמסר: "צעדי הועדים חסרי אחריות ואין בהם כל מידתיות לנוכח תנאי השכר הטובים של עובדי הבינלאומי, הצמודים כידוע לתנאי השכר בלאומי. מדובר בתנאי העסקה מהטובים במערכת הבנקאית ואין שום הצדקה לנקיטת השביתה. ההנהלה ניהלה ומוכנה להמשיך לנהל משא ומתן אינטנסיבי עם הוועדים ואף נאותה להצעות שונות שהעלו והעלתה גם הצעות משלה, אולם בסופו של דבר הם חוזרים להתבצר בעמדותיהם הבלתי הגיוניות וממשיכים לשבות. מצער שהעובדים לא מבינים שבסופו של דבר צעדי הועדים פוגעים במטה לחמם". עוד אומרים גורמים בהנהלה כי הפקידים מנהלים מאבק לא רק על אופן חלוקת הבונוס, אלא גם על גובה הבונוס. בהנהלת הבינלאומי מוסיפים עוד שהכנסות העובדים שקופות אך ורק למנהלים, ולא לכלל העובדים.