דנקנר דחה הצעת ברונפמן לרכישת שופרסל ב-50% פרמיה

יו"ר אי.די.בי דחה את הצעת קבוצת ברונפמן-פישר, המחזיקה 18.6% משופרסל: "הרשת לא על המדף" ■ אי.די.בי קיבלה באחרונה מספר פניות לרכישת השליטה בשופרסל בפרמיה של 50% על שווי השוק

בעלי מניות המיעוט (18.6%) ברשת שופרסל , קבוצת ברונפמן-פישר, פנו באחרונה לנוחי דנקנר, יו"ר אי.די.בי , בעלת השליטה ברשת, בהצעה לרכוש את השליטה בשופרסל, במחיר הגבוה משמעותית משווי השוק של הרשת - כך נודע ל"גלובס".

דנקנר דחה על הסף את בקשתם ואמר להם כי שופרסל לא נמצאת על המדף. משפחת ברונפמן היא בעלת השליטה בבנק דיסקונט.

שולם פישר, המשמש גם יו"ר משותף בשופרסל, אף ניסה לגייס לעסקה את קבוצת הנדל"ן בריטיש ישראל של לואי נואי, שתיכנס כמשקיע פיננסי. בסופו של דבר החליטה בריטיש לא להצטרף לקבוצה.

קבוצת ברונפמן-פישר מעולם לא הסתירה את כוונתה לרכוש את השליטה ברשת, אך היא מבינה כי היקפה הצפוי של העסקה - כ-3 מיליארד שקל - מחייב הכנסת משקיע נוסף.

במקביל לפנייה של קבוצת ברונפמן-פישר, הוגשו לדנקנר שתי הצעות נוספות לרכישת הרשת. ל"גלובס" נודע כי אחת ההצעות נקבה בשווי חברה של 1.8 מיליארד דולר, כ-7 מיליארד שקל - פרמיה של כ-50% על שווי השוק של שופרסל, העומד על כ-4.7 מיליארד שקל.

"נענו בשלילה"

אין זו הפעם הראשונה שבה התנהלו מגעים בין קבוצת ברונפמן-פישר לדנקנר לרכישת השליטה בשופרסל. בינואר 2007 הציעה קבוצת ברונפמן-פישר לרכוש את מלוא אחזקותיה של אי.די.בי ברשת - 59% באותה עת - תמורת 642 מיליון דולר, סכום ששיקף לשופרסל שווי של כ-1.09 מיליארד דולר, כ-4.2 מיליארד שקל. אלא שלאחר משא-ומתן ממושך בין הצדדים, החליט דנקנר לסגת מכוונתו למכור את השליטה ברשת.

בריטיש ישראל היא חברה לנדל"ן מניב המחזיקה בקבוצת קניוני ישראל, שהבולטים ביניהם הם קניון אבנת, הגרנד קניון, קניון רחובות וצומת ביל"ו.

אשתקד ביצעה בריטיש עסקה משותפת ראשונה עם קבוצת ברונפמן-פישר, שכללה את מיזוג חברת אירוס הגלבוע שבשליטת ברונפמן-פישר, המחזיקה בקרקע של מתחם איקאה בראשון-לציון.

מקבוצת אי.די.בי נמסר בתגובה: "אכן התקבלו אצלנו בחודשים האחרונים ממספר גורמים הצעות לרכישת אחזקותינו בחברת שופרסל, לרבות משותפינו הטובים, קבוצת ברונפמן-פישר. ההצעות נקבו במחירים הגבוהים בהרבה משווי השוק של החברה. כל המציעים נענו בשלילה, הואיל וקבוצת אי.די.בי אינה מעוניינת למכור את שופרסל - וזאת מבלי שהדבר קשור למחיר כזה או אחר".

מקבוצת ברונפמן-פישר נמסר בתגובה: "אנו שמחים וגאים על השותפות עם קבוצת אי.די.בי בראשות נוחי דנקנר. מעבר לכך אנו לא מתייחסים".