הדולר בשיא של כמעט שנה: היציג עלה בכ-0.2% ל-3.894 ש'

בנק ישראל לא רכש דולרים ביוני - קיטון של 321 מיליון דולר ביתרות המט"ח בחודש שעבר ביחס לסוף חודש מאי ■ האירו היציג עלה ב-0.3% ל-4.9068 שקלים - שיא של יותר מחודשיים

השקל נחלש במסחר במט"ח היום (ד') מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. הדולר היציג התחזק מול המטבע המקומי ב-0.15% ונקבע ב-3.894 שקלים לשיא של כ-11 חודשים - באוגסט 2009 נסחר סביב רמה זו.

גם האירו היציג התחזק מול השקל בשיעור של 0.3% לשער של 4.9068 שקלים - שיא של יותר מחודשיים. זאת בניגוד לזירת המט"ח העולמית, בה נחלש המטבע האירופי בכ-0.4% למול הדולר לשער של 1.257.

אתמול התחזק מעט הדולר לשער של 3.888 שקלים - שיפור של 0.05% בערכו ביחס לשער שנקבע ביום שני. האירו עלה בשיעור משמעותי יותר של כחצי אחוז ונקבע על 4.8905. מחירה של לירה שטרלינג נקבע 5.9072 שקלים.

בנק ישראל לא קונה דולרים

בנק ישראל פירסם היום את יתרות המט"ח שבקופתו, מהן עולה כי חל קיטון של 321 מיליון דולר ביתרות המט"ח של הבנק המרכזי, לעומת סוף החודש הקודם. בבנק מסבירים את הקיטון בשערוך יתרות מטבע החוץ (כתוצאה מהשינויים ביחסי המטבעות), בהעברות שביצעה הממשלה לחו"ל בסך של 155 מיליון דולר וכן בתרומה של הסקטור הפרטי.

החודש לא רכש בנק ישראל דולרים כלל במטרה לסייע בהעלאת שער הדולר מול השקל - זאת בניגוד לחודש מאי אז רכש הנגיד 625 מיליון דולר ואפריל, אז רכש הבנק המרכזי לא פחות מ-2.5 מיליארד דולר.

הדולר נסחר גם על רקע תחזיות סותרות באשר לעתיד הכלכלה האמריקאית: הלילה טען הכלכלן זוכה פרס נובל פול קרוגמן כי "אנחנו עומדים בפני מה שעלול להיות מצור ארוך מאוד על הכלכלה האמריקאית וצריכים להשתמש ממש בכל האמצעים האפשריים בכדי להמנע מסיטואציה כזו". קרוגמן קרא לארה"ב ליישם תוכניות תמריצים נוספות כדי למנוע מארה"ב להיכנס למצב בו היתה יפן בשנות ה-90, כלומר מצב בו הכלכלה לא צומחת או צומחת בקצב איטי ביותר במשך שנים רבות וארוכות: "הדבר היעיל והנכון ביותר שאפשר לעשות כעת הוא שהמימשל יעסיק אנשים. אנחנו נמצאים בבור עמוק, ואנחנו צריכים למצוא דרכים לא קונבנציונאליות כדי לצאת ממנו".

[לאתר המט"ח]