לא הכל ורוד בברצלונה: תבקש הלוואה של 150 מיליון אירו

"למועדון יש בעיה עם תזרים המזומנים שלו", אמר סנדרו רוסל, "אנחנו חייבים את הסכום הזה כדי שנוכל לשלם לשחקנים ולצוות המקצועי את מלוא שכרם" ■ הנשיא דאג גם להרגיע: "הקבוצה לא בפשיטת רגל"

רק בשבוע שעבר פרסמה ברצלונה כי הכנסותיה בעונה החולפת הסתכמו ב-445 מיליון אירו - הסכום הגבוה בהיסטוריה למועדון ספורט כלשהו. אבל מסתבר שלא הכל ורוד בממלכה הקטאלונית: סנדרו רוסל, הנשיא החדש של הקבוצה, הצהיר לאתר הרשמי של אלופת ספרד כי בארסה תנסה לגייס הלוואה בסך 150 מיליון אירו.

"למועדון יש בעיה עם תזרים המזומנים שלו ואנחנו רוצים לפתור את זה", אמר רוסל, שהחליף הקיץ את ז'ואן לאפורטה בתפקיד הנשיא. "אנחנו חייבים את הסכום הזה כדי לעמוד בהתחייבויות הקרובות שלנו, וכדי שנוכל לשלם לשחקנים ולצוות המקצועי את מלוא שכרם. אני רוצה להדגיש: לחברי המועדון ולאוהדים אין מה לדאוג. המועדון לא בפשיטת רגל. השבוע ננסח מדיניות חדשה שתעזור לנו לצמצם הוצאות לא הכרחיות".

ההוצאה העיקרית של ברצלונה העונה היתה שכר השחקנים: 305 מיליון אירו. בנוסף, נאלץ המועדון להתמודד עם חוב שצמח בעונה האחרונה ב-111 מיליון אירו, לסך של 326 מיליון.

אחת הסיבות לבעיית תזרים המזומנים הנוכחי של בארסה היא כספים שחייבת לה מדיה-פרו, חברת הטלוויזיה איתה חתומה הקבוצה עד 2013 בחוזה זכויות שידור השווה כמיליארד אירו. מדיה-פרו נכנסה בחודש שעבר להליך של כינוס נכסים לאחר שהפסידה במאבק משפטי מול סוגכייבל, "אבל קיבלנו מהם הבטחה להסדרת החוב בקרוב", אמר רוסל.