כלל פיננסים: הירידה במניית דלק רכב יצרה הזדמנות קנייה

יובל בן זאב: החברה נסחרת במכפיל רווח 8.5 עם תשואת דיבידנד צפויה הגבוהה מ-10% ■ ברבעון השני תציג החברה רווח נקי של 60-70 מיליון שקל

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', פרסם היום עדכון לסקירתו על מניות דלק רכב.

בן זאב אומר כי ירידת המניה בעקבות השפעות שערי החליפין מהווה הזדמנות קניה. ברבעון השני התחזק הין ביחס לשקל בשיעור של 9.7% מהלך זה של שער החליפין הביא עימו לפגיעה במחיר המניה ועשוי להוות דווקא הזדמנות לטווח הארוך.

בכלל פיננסים מעריכים כי ברבעון השני תציג החברה רווח נקי של 60-70 מיליון שקל בלבד בהשוואה לכ-112 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וכ-160 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. הסיבה לכך נעוצה בהוצאות המימון. היחלשות היין צפויה להביא עימה הוצאות מימון של כ-80 מיליון שקל, אשר יתווספו לירידת ערך מנית פורד בסכום של כ-20 מיליון שקל ברבעון. הצד החיובי הוא יכולת ספיגת הזעזועים של החברה המוכחת שוב וגם: בנטרול השפעות שע"ח יעמוד הרווח על כ-130 מיליון שקל ברבעון.

מנגד, הביקוש חזק. ב-12 החודשים האחרונים נמכרו בישראל כ-196 אלף מכוניות חדשות, ממוצע חודשי של כ- 16 אלף מכוניות. קצב המכירות בחודשים הקרובים צפוי להיות דומה ואולי אף מעט גבוה יותר.

מתחילת השנה התחזק היין היפני בכ-7% ביחס לשקל, בעוד שהיורו נחלש בכ-12.5%. פערים אלו בשערי החליפין מביאים לשינוי מפת התחרות המקומית: מכירות דלק רכב במותג מאזדה נפגעות, אולם החברה מקבלת פיצוי מסוים במכירות פורד אשר מרבית הדגמים בו נרכשים ביורו. כיוון שמרכיב המכירות של מאזדה הוא למעלה מ-2/3 ממכירות החברה, קיימת לה פגיעה נטו. בשערי החליפין הנוכחיים צפויה למאזדה עבודה קשה לשמירת המקום הראשון בטבלת המכירות. עם זאת, "אנו מעריכים כי ציי הרכב הגדולים יחששו להגדיל בצורה משמעותית את חשיפתם למותגים האירופאים".

הרווח הנקי של דלק רכב ייפגע משערי החליפין, אבל דווקא בתוצאות התפעוליות מעריך בן זאב כי החברה תציג שיעורי רווח גבוהים תוך שהיא נשענת על התרומה היציבה של מגזר החלפים ועל שע"ח ממוצע נוח יחסית.

בשורה התחתונה אומר בן זאב כי חולשת המניה מהווה הזדמנות. מניית דלק רכב ירדה בחודש האחרון בכ-8% על רקע השפעות שע"ח. "אנו סבורים כי ירידת שער המניה מהווה הזדמנות. החברה נסחרת במכפיל רווח 8.5 עם תשואת דיבידנד צפויה הגבוהה מ-10%".