ניצן חן: צביקה ליבליך לא ימשיך לשמש כמנכ"ל ערוץ 24

מועצת הכבלים טוענת כי כיוון שליבליך משמש כסמנכ"ל השיווק של קשת, המחזיקה בערוץ 24 - מדובר בניגוד עניינים ■ ‎‎בערוץ 24 רואים בהחלטה כוונה ברורה של המועצה לחבל בעבודת הערוץ ■ דירקטור בערוץ 24: "לוקחים מאיתנו נכס"

‎‎מועצת הכבלים והלוויין החליטה אתמול (ג') באופן סופי כי צביקה ליבליך לא יוכל להמשיך לשמש כמנכ"ל ערוץ 24, ערוץ המוזיקה הייעודי.

הטענה שבבסיס ההחלטה היא שמדובר בניגוד עניינים לאור העובדה שליבליך משמש כסמנכ"ל השיווק של קשת, אחד הגופים המחזיקים בערוץ 24. ליבליך, המשמש כמנכ"ל הערוץ זה קרוב לשנתיים, ייאלץ לעזוב את תפקידו.

בערוץ 24 קיבלו את ההחלטה בחומרה ורואים מאחוריה כוונה ברורה של המועצה בראשותו של ניצן חן לחבל בעבודת הערוץ.

"החלטת המועצה מערערת את יציבותו של הערוץ ללא כל סיבה הגיונית", אמר אתמול דירקטור של החברה מטעם מימד, יוסי סטרוגו, בעת שכינס את העובדים כדי להודיע להם על החלטת המועצה.

בדבריו לעובדים אמר סטרוגו: "עד היום, למרות ניסיונותינו הרבים, לא זכינו לקבל נימוק ענייני מהותי מדוע בעצם ליבליך לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו כמנכ"ל הערוץ. שהרי ניגוד עניינים משמעו העדפה של אינטרסים אחרים על פני האינטרסים של הערוץ, וברור שזה לא מתקיים במקרה הזה".

סטרוגו המשיך ואמר כי "מימד בחרה להכניס את קשת כשותפה אסטרטגית כדי להציל את ערוץ 24 כאשר היה על סף סגירה. בעקבות המהלך וההשקעות האדירות הפך ערוץ 24 לערוץ רלוונטי, חי ובעל ערך מוסף למוזיקה ולתרבות הישראלית.

"צביקה בכישרונותיו ובראייה האסטרטגית והשיווקית שלו הצליח לשים את ערוץ 24 על הדרך הנכונה ולהובילו להישגים - וגרם לנו, לבעלי המניות של הערוץ, להאמין בדרכו ולהשקיע עשרות מיליוני שקלים בתוכן".

‏הדירקטור המשיך ואמר כי "המועצה בירכה בעבר על כניסתה של קשת כגורם אסטרטגי שיכול לתרום את הידע המקצועי והניסיון לטובת הערוץ. הרחקתו של ליבליך מליבת הערוץ פועלת בניגוד לכוונה עקרונית זו. לי באופן אישי קשה מאוד. לוקחים מאיתנו נכס. להחלטה זו יהיו משמעויות כבדות והשלכות בעתיד הקרוב על הערוץ".

זה מספר חודשים שהיחסים בין ערוץ 24 וחן מתוחים. כפי שפורסם ב"גלובס", חן הוציא בחודשים האחרונים שורה של איומים בהפרות נגד הערוץ, ובכוונתו להעלות ערוץ ים-תיכוני שבערוץ 24 חוששים כי יפגע בו. ערוץ 24 אף עתר לבג"ץ נגד מועצת הכבלים והלוויין, עד אשר חן ערך שימוע לראשי הערוץ וגילה מסמכים הנוגעים לכוונות הערוץ החדש, בו מעורבת גם רשת.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה: "ניגוד העניינים הוא אינהרנטי, ודי בחשש סביר לקיומו של ניגוד עניינים על מנת שזה יתקיים. הוראות הרישיון אוסרות בצורה מפורשת על המנהל הכללי לעסוק בכל עיסוק העלול להעמידו במצב של ניגוד עניינים לתפקידו אצל בעל הרישיון.

"המועצה סברה כי כפל התפקידים אותם ממלא ליבליך עלול להעמידו במצב של ניגוד עניינים. החלטת המועצה ניתנה לפני כשנה, ולאור חשיבותו של הערוץ ניתן לפנים משורת הדין פרק זמן סביר, ארוך מהמקובל, עד למינויו של מנכ"ל חלופי תחתיו. באחרונה המועצה שבה ובחנה, לבקשת הערוץ, את החלטתה מלפני כשנה, והגיעה למסקנה כי יש להותיר את ההחלטה על כנה, תוך שניתן לערוץ זמן היערכות של חודשיים נוספים". ‏‎‎‏