דרישה: לזמן לעדות את ברלינר בפרשה חדשה של האזנות סתר

שוקי משעול, מבכירי מע"מ - שהתלונן על שחיתות ברשות המסים ועומד לדין - מבקש לזמן לעדות את השופטת דבורה ברלינר, כדי שתסביר למה שינתה קביעה קודמת שלה לגבי תאריך פקיעת צו האזנות סתר אחרי בקשת הפרקליטות

פרשת האזנות סתר נוספת שוב תפגיש בקרוב את גיבורי פרשת רמון, שכיכבו לאחרונה בדו"ח של מבקר המדינה על האזנות הסתר.

הפגישה אמורה להתקיים בבית משפט השלום בתל-אביב, באולמה של השופטת דניאלה שריזלי, שהיתה בהרכב השופטים שהרשיע את רמון.

הדמויות המככבות גם בפרשה הנוכחית הן פרקליטת מחוז תל-אביב, עו"ד רות דוד; ראש יאח"ה בעבר, מירי גולן; וסנ"צ ערן קמין מיאח"ה. אליהם מצטרפת נשיאת המחוזי בתל-אביב, השופטת דבורה ברלינר, שמתבקשת להעיד בנוגע לשינוי החלטה שקיבלה בעניין האזנות סתר.

מדובר בהאזנות לאחד מבכירי מערכת המס, שוקי משעול, שהיה ממונה מע"מ תל-אביב. משעול עומד לדין בפני השופטת שריזלי במספר אישומים של הפרת סודיות וקבלת 542 שקל מעבר למגיע לו בהשתתפות בביטוח רכב, אישומים שלטענתו 'נתפרו' נגדו כדי להשתיק את ביקורתו על שחיתות בצמרת רשות המסים ובמחלקת החקירות שלה.

שינוי תאריכים

משעול, באמצעות עו"ד מנחם רובינשטיין, מבקש לזמן לעדות את נשיאת המחוזי בתל-אביב, דבורה ברלינר, לגבי המועד שבו הסתיים צו האזנת סתר למשעול, שאישרה בזמנו לראש יאח"ה דאז מירי גולן.

פרקליטת המחוז רות דוד מתנגדת לבקשה, בנימוק ששופט אינו יכול להיחקר כעד על דבר הקשור לתפקידו השיפוטי. השופטת שריזלי עדיין לא החליטה אם לזמן לעדות את ברלינר.

במרכזה של הפרשה, שתפורסם מחר (ה') במוסף G של "גלובס", עומד צו האזנה שעליו חתמה ברלינר ב-9 בינואר 2005. לטענת משעול, הצו ניתן עד ל-23.1.05, ולכן האזנות הסתר שבוצעו מעבר לתאריך זה אינן חוקיות.

במהלך משפטו של משעול סוכם לפנות לשופטת ברלינר, כדי שתבהיר את שאלת התאריך בכתב-ידה. השופטת ברלינר הודיעה באופן חד-משמעי לשופטת השלום שריזלי ולצדדים כי התאריך אותו כתבה הוא 23.1.05.

בתגובה פנתה פרקליטת המחוז רות דוד לשופטת ברלינר וביקשה עיון חוזר, משום שלעמדת הפרקליטות הצו ניתן עד ה-23.2.05. ימים אחדים אחרי פניית הפרקליטות שינתה השופטת ברלינר את גירסתה והודיעה כי התאריך על הצו הוא, כפי שאומרת הפרקליטות, 23.2.05.

(יודגש כי בפרשת רמון האזנות הסתר נעשו לשולה זקן, לחיילת המתלוננת ולמפקדת שלה - ולא לרמון עצמו, כפי שנכתב בטעות בכתבה ב-G).