eBay תוצרת צה"ל: אתר חדש למכירת עודפי ציוד צבאי ברשת

באתר החדש, שנקרא "הזירה", כל יחידות צה"ל מציעות זו לזו את עודפי המלאי שלהן ■ המהלך צפוי לחסוך בשלב זה עשרות מיליוני שקל לצה"ל, ובהמשך אף הרבה יותר ■ ציוד אמל"ח לא ניתן למכירה באתר

eBay תוצרת צה"ל: בהשראת אתר המכירות המקוונות הפופולרי, צה"ל הקים אתר למכירת ציוד צה"לי ברשת, בו כל יחידות צה"ל מציעות זו לזו את עודפי המלאי שלהן לכל המעוניין.

באתר כיום יש ציוד צה"לי במלאי בהיקף 6 מיליון שקל, וההיקפים צפויים לגדול. מדובר צה"ל נמסר כי המהלך צפוי לחסוך כבר בשלבים הראשונים עשרות מיליוני שקלים, ובהמשך אף הרבה יותר.

"כל יחידה תוכל לשים על המדף את הציוד העודף שהיא לא זקוקה לו יותר, ושאר היחידות יוכלו להציע לרכוש אותו", אמר תא"ל מהרן פרוזנפר, היועץ הפיננסי לרמטכ"ל גבי אשכנזי. "צהל הוא הצבא היחיד שמקים אתר כזה", לדבריו.

מדובר צה"ל נמסר עוד כי "האתר, שנקרא 'הזירה', הוקם כבר לפני כחודש בתוך צה"ל, ומכוון לחלוקת הון אופטימלית בין היחידות - במקום שהן ירכשו מגורמים חיצוניים את הציוד הנדרש להן, הן יוכלו לברר ביחידות אחרות ולמצוא את הציוד אצלן דרך האתר. המהלך הוא חלק מתוכנית ההתייעלות של מערכת הביטחון, במטרה להעצים את תרבות ההתייעלות בצה"ל".

כיום, כאמור, האתר הוא פנים-צה"לי בלבד, אך הוא צפוי בהמשך להיפתח גם לציבור הרחב. כיום הציוד שניתן למצוא באתר כולל ציוד משרדי, גנרטורים, מערכות לסינון מים ומכשירי טלוויזיה. כל ציוד שלא נמצא לו קונה במסגרת יחידות צה"ל יוצע לציבור לכשייפתח האתר לשימוש אזרחי. בדובר צה"ל העריכו כי מדובר במספר חודשים לפחות ועד שנה.

דובר צה"ל מבקש להבהיר כי באתר לא ניתן למצוא כיום ציוד אמצעי לחימה, אבל בחודשים הקרובים, עם התרחבות האתר והציוד שמוצע בו, היחידות יוכלו לרכוש גם ציוד לחימה. דובר צה"ל מדגיש כי גם כשייפתח האתר לציבור, האזרחים לא יוכלו בשום אופן לרכוש בו אמצעי לחימה.

במסגרת המאמצים של צה"ל לעודד חדשנות בנושא התייעלות תקציבית, צה"ל גם מציע לחיילים פרס של 3,000 שקל על כל רעיון מקורי ואפקטיבי שיביא לקיצוץ בהוצאות הצבא.