ביולייט מזנקת ב-4% בבורסה: חתמה הסכם מסחור חדש בקנדה

ההסכם, לתקופה של 5 שנים, הוא להפצת המערכת המבוססת לייזר לביצוע ניתוח לא חודרני בגלגל העין של ביולייט ■ התמורה בגין כל פרוצדורה שתבוצע תחולק באופן שווה בין ביולייט ושותפתה הקנדית קלריון

מניית חברת הביומד, ביולייט , מזנקת בבורסה ב-4% במחזור גבוה, לאחר שהחברה הודיעה כי החברה הבת שלה איי אופטימה חתמה על הסכם מסחור בקנדה לתקופה של 5 שנים, למערכת שלה המבוססת לייזר לביצוע ניתוח לא חודרני בגלגל העין. ההסכם הוא עם חברת קלריון מדיקל הקנדית, העוסקת בהפצת מכשור רפואי לבתי חולים, בעיקר מכשירי לייזר ואופטלמולוגיה.

הפצת המערכת בקנדה תבוצע במודל עסקי של תשלום לפי כל פרוצדורה המבוצעת באמצעות המערכת, כאשר התמורה שתתקבל בגין כל פרוצדורה שתבוצע תחולק באופן שווה בין קלריון ואיי אופטימה. קלריון אחראית להשגת האישורים הרגולטורים הנדרשים להתקנת המערכות ושימוש בהן בקנדה - תהליך אשר צפוי להימשך כשלושה חודשים. בנוסף, קלריון תהיה אחראית לשאת במחצית מעלות המערכות וכל העלויות של שיווק, הפצה, התקנה ותחזוקה של המערכות, וכן, לגביית התמורה בגין הפרוצדורות.

עפ"י ההסכם, קלריון תרכוש את הכרטיסים החכמים הנדרשים להפעלת המערכות, ובכל הזמנה היא תהיה מחויבת לרכוש לפחות 50 כרטיסים חכמים. על החברה הקנדית להתקין מינימום מסוים של מערכות במהלך השנה הראשונה מיום קבלת האישורים הרגולטורים, אשר יניבו תמורה מסוימת בתקופה זו.

ביולייט, בניהולו של ד"ר עמי אייל, היא חברת החזקות בתחום הרפואי ושווי השוק לפיו היא נסחרת בבורסה הוא כ-35 מיליון שקל. יצוין, כי המניה צנחה מתחילת השנה בכ-40% בבורסה בת"א, וברבעון הראשון איבדה יותר מ-45%. החברה מחזיקה באוביקיור (91.3%), שמפתחת תרופה לבקרה על משקל הגוף; איי אופטימה (87%), שמפתחת מכשיר לייזר לניתוחי גלאוקומה; וזטיק טכנולוגיות (100%), שמפתחת טכנולוגיה לצביעה, זיהוי ואבחון של תאים סרטניים.