ביום א' ייערך דיון בביה"ד לעבודה בעניין השביתה בבינלאומי

(עדכון) - הדיון נקבע לאחר שהנהלת הבינלאומי פנתה לביה"ד לעבודה כדי לעצור את השביתה יו"ר הוועד, חנוך לבנה, עקץ את יו"ר הבנק ז'אק אלעד, שתקף את העובדים בראיון ל"גלובס" בו טען כי הם מרוויחים 300 אלף שקל בשנה: "זה נכון אולי רק אם מחשיבים את השכר שלו ושל המנכ"לית"

בית הדין לעבודה בחיפה קבע הערב (ה') כי ביום א' הקרוב בשעה 15:00 ייערך דיון בעניין שביתת העובדים בבנק הבינלאומי בפני הרכב שופטים בראשות השופטת אילת שומרוני. זאת, לאחר שהנהלת הבנק הבינלאומי פנתה לפנות ערב אל בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בדרישה שיוציא לאלתר צו מניעה נגד שביתת העובדים, שאמורה להימשך גם בשבוע הבא. הפנייה נעשתה באמצעות עו"ד נחום פינברג וקרן שליט.

2,000 פקידי הבנק הבינלאומי, השובתים מזה שבוע, השתתפו היום (ה') במפגן כוח ענק שארגן ועד העובדים, בגני התערוכה בת"א.

יו"ר הוועד, חנוך לבנה, ניצל את הבמה כדי לעקוץ את יו"ר הבנק, ז'אק אלעד, שתקף את העובדים בראיון ל"גלובס" בו טען כי הם מרוויחים 300 אלף שקל בשנה: "זה נכון אולי רק אם מחשיבים את השכר שלו ושל המנכ"לית. אלעד עובד כנראה ב-90% משרה בלבד, כי ב-10% הנוספים הוא סטנדאפיסט".

לבנה הודיע כי השביתה תימשך גם בשבוע הבא, עד להודעה חדשה. "כשהנהלת הבנק תנהל איתנו מו"מ אמיתי, אז נפסיק את השביתה. בינתיים בכל ישיבות המו"מ דיברנו רק על המונדיאל. כנראה שגורל הבנק לא חשוב להנהלה".

עובדי הבנק, בניגוד להנהלת הבנק הבכירה, לא קיבלו את שכרם ב-1 לחודש אולם הבוקר שולמו המשכורות. ליבנה ציין בהקשר זה: "זו התוצאה של החוסן של העובדים. אנחנו לא נשברים מול התנהלות אלימה וסנקציות כלכליות. פתאום כל התירוצים של ההנהלה על עיכוב המשכורות נעלמו והם החליטו להעביר את השכר. כנראה שהם מפחדים".

לגבי המשך השביתה אמר ליבנה: "כשהנהלת הבנק תנהל איתנו מו"מ אמיתי, אז נפסיק את השביתה. בינתיים בכל ישיבות המו"מ דיברנו רק על המונדיאל. כנראה שגורל הבנק לא חשוב להנהלה."

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה כי "ההנהלה, בניגוד לוועדים, היתה קשובה לעובדים ושילמה את משכורת יולי, המשולמת חודש מראש, בניכוי ימי השביתה. זאת למרות שהעובדים שובתים השביתה ולמרות הקשוי הלוגיסטי לבצע את ניכוי ימי השביתה ללא עובדי מחלקת שכר שהם כידוע שובתים".

עוד נמסר כי: "ההנהלה נעתרה אמש להצעת ועד המנהלים לפנות לגישור מתוך מטרה לסיים את השביתה הבלתי אחראית והבלתי מידתית בה נוקטים הועדים ולשבת למו"מ. עובדי הבינלאומי נהנים מתנאים ומשכר הצמודים כידוע לשכר עובדי לאומי והם מהגבוהים במערכת".